نصب تابلو‌های معرفی قرقاول در زیستگاه‌های شهرستان گرمی

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل ،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی با اعلام این خبر گفت: این تابلو‌ها با هدف معرفی این گونه ارزشمند جانوری و در جهت آگاهی سازی عمومی در خصوص اهمیت حفاظت از این گونه مهم طراحی و نصب شده است.

رحیمی افزود: این تابلو‌ها در سه نقطه از مسیر‌های منتهی به نوار مرزی شهرستان گرمی و حاشیه رودخانه بالهارود، که یکی از زیستگاه‌های اصلی این گونه ارزشمند در استان اردبیل است، نصب شد تا ضمن معرفی این گونه به اهالی محلی و مسافران، ضرورت حفاظت از این گونه مهم را نیز یادآوری کند.

وی بیان کرد: شکار و صید، آتش سوزی نوار مرزی و حاشیه رودخانه بالهارود، فعالیت‌های کشاورزی و همچنین فنس کشی نقطه صفر مرزی از جمله عوامل تهدید کننده این گونه مهم و با ارزش جانوری و زیستگاه آن است.

گونه قرقاول با نام محلی «چئول خوروزو» از رسته ماکیان بوده و در مناطق جنگلی و بوته زار‌ها زندگی می‌کند.

در استان اردبیل حاشیه رود‌های مرزی ارس و بالهارود از زیستگاه‌های مهم این گونه است. گونه قرقاول در فهرست پرندگان حمایت شده ایران قرار داشته و نیاز به اقدامات و برنامه ریزی‌های ویژه حفاظتی دارد.

نوار مرزی شهرستان گرمی به طول ۹۳ کیلومتر دارای گونه‌های گیاهی و جانوری با ارزشی می‌باشد که حاشیه رودخانه مرزی بالهارود در این شهرستان به عنوان زیستگاه گونه قرقاول شناخته می‌شود.

 

 

کدخبر: 717811 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟