عملیات لایه روبی حوضچه استخر عباس اباد

به گزارش رکنا در همدان،  سید هادی حسینی بیدار در حاشیه عملیات لایروبی حوضچه تپه عباس آباد با اشاره به اینکه  در سال 80 شرکت آب ‎منطقه‎ای برداشت آب از رودخانه عباس ‎آباد را در دستور کار قرار داد،گفت: از سال 90 شرکت آب و فاضلاب استان همدان، عملیات تکمیلی تصفیه‌ خانه عباس آباد را انجام داد که با این فرایند از این استخر به عنوان حوضچه‌ های زلال‌ ساز و یا ته ‌نشینی اولیه استفاده می شودIMG-20210904-WA0005.  

 وی در خصوص عملیات لایروبی حوضچه تپه عباس آباد با اشاره به اینکه هدف از این اقدام بهبود کیفیت آب گنجنامه  است، گفت: این حوضچه که آب های سطحی گنجنامه را جمع آوری می کند توانایی ذخیره 250 تا 300 لیترآب را دارد.

وی افزود:با این اقدام می توانیم نزدیک به 130 لیتر در ثانیه ظرفیت تأمین آب همدان را افزایش دهیم.  

حسینی بیدار با بیان اینکه با اتمام لایروبی، طی روزهای آتی آب رودخانه عباس‌آباد وارد مدار می‌شود، خاطرنشان کرد: برداشت آب از رودخانه عباس آباد به منظور تامین بخشی از آب شرب شهر همدان در فصول غیر زراعی انجام می‌گردد.

IMG-20210904-WA0006

  وی در ادامه ضمن ابراز نگرانی از اینکه هم اکنون همدان تنها برای دو ماه ذخیره آب دارد و شرایط بحرانی است، گفت: ورودی و آورده سد اکباتان، امسال تقریبا 24 میلیون مترمکعب بوده و این در حالی است که سال گذشته 64 میلیون مترمکعب گزارش شده است.     

 

کدخبر: 717558 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟