ظرفیت تزریق روزانه واکسن را به ۲ برابر افزایش می‌دهیم

به گزارش رکنا از لرستان، سید موسی خادمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان در رابطه با مصوبات جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهارداشت: از نظر شرایط بیماری کرونا متاسفانه لرستان نسبت به سایر استان‌های کشور وضعیت مطلوبی ندارد و پیک بیماری هنوز به اوج خود نرسیده است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از استان‌های کشور پیک بیماری کرونا به اوج رسیده و وارد روند نزولی شده‌اند افزود: در لرستان نمی‌توان با قطعیت گفت که به اوج پیک رسیده‌ایم بنابراین روند بیماری همچنان صعودی است.

استاندار لرستان وضعیت کرونایی تمامی شهرهای استان لرستان را قرمز دانست و عنوان کرد: از نکات بسیار مهم مطرح شده در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا کسب آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی که در فصل پاییز ممکن است با آن مواجه شویم، بود که در این راستا نیازمند ایجاد یک ظرفیت جدید برای مقابله با این حوادث هستیم.

وی بیان کرد: بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در هفته جاری حجم بالایی از واکسن وارد کشور میش‌ود و به تناسب آن استان‌ها باید ضمن دریافت سهمیه خود ظرفیت تزریق واکسن را بالا ببرند.

خادمی تصریح کرد: از آنجا که در استان لرستان شرایط برای تزریق روزانه 15 هزار دوز واکسن وجود دارد باید با بهره‌گیری از تمام امکانات موجود، این ظرفیت را تا حدود 30 هزار مورد در روز افزایش دهیم تا بتوانیم سهمیه مناسب را در کشور کسب کنیم.

وی اظهارداشت: در جلسه امروز مباحثی از قبیل مراسم اربعین و بازگشایی مدارس مطرح که بنا شد تصمیمات در این زمینه نهایی و اطلاع رسانی شود.

استاندار لرستان افزود: دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد استانی مقابله با کرونا همکاری همه جانبه خود را با دانشگاه علوم پزشکی حفظ کرده و با جدیت بیشتر نسبت به اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان اقدام کنند.

مهدی زکی‌پور| لرستان

کدخبر: 717547 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟