اردبیل همچنان در وضعِ قرمزِ شیوع کرونا

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: روند افزایشی موج پنجم شیوع کرونا در استان که از حدود یک ماه پیش آغاز شده بود، در روزهای اخیر متوقف شده است اما استانِ اردبیل همچنان در وضع قرمز قرار دارد.

شهرام حبیب زاده با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته با فوت ۱۰ نفر دیگر از مبتلایان کرونا در استان، مجموع جان‌باختگان پنج موج شیوع کووید.۱۹ به ۲ هزار و ۲۷۷ نفر در استانِ اردبیل رسید افزود: مجموع بستری های کرونامثبت هم در مراکزِ درمانی استان، با ۱۲۸ نفر کاهش در مقایسه با ۱۲ روز گذشته، به ۷۶۹ بیمار رسید.

وی با بیان اینکه آمار مراجعه روزانه افراد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان همچنان بالاست گفت: دیروز ۹۷۱ بیمارِ مبتلا زیرِ نظر پزشکان قرار گرفتند و در عین حال ۱۰۴ نفر هم با بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل، از مراکز درمانی استان مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: هم اکنون ۱۲۴ بیمارِ کرونامثبت در بخش های مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان، با حالِ بد بستری هستند و این نشان دهنده شدت شیوع کرونا در استان ما است.

وی از مردم خواست همچنان از دورهمی، عادی‌انگاری ویروس کووید.۱۹ و نادیده گرفتنِ ضرورتِ استفاده مستمر از ماسک و رعایتِ فاصله اجتماعی پرهیز کنند.

بر اساس اعلام دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، در پی کاهش شدت شیوع کرونا در استان، شهرستان‌های کوثر، نیر، نمین و اصلاندوز از وضع نارنجی به زرد و شهرستان گرمی از قرمز به نارنجی تغییر وضعیت دادند اما شهرستان‌های اردبیل، خلخال، سرعین، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و بیله‌سوار همچنان در وضع قرمز قرار دارند.

 

کدخبر: 717492 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟