شهر برای استقبال از سال تحصیلی جدید آماده می شود

به گزارش رکنا از اصفهان ، حسین امیری با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و اقدامات شهرداری اصفهان در این ارتباط گفت: با توجه به شرح وظایف شهرداری اصفهان در خصوص آماده سازی شهر  در آغاز سال تحصیلی جدید به منظور افزایش ایمنی تردد دانش آموزان زیبایی شهر  و همچنین با توجه به اعلام مسئولان مبنی بر احتمال بازگشایی مدارس؛  شهرداری اصفهان همچون گذشته اقدام به آماده سازی شهر برای استقبال از مهر و سال تحصیلی جدید خواهد کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان با اجرای دستورالعمل تهیه شده و ابلاغ به  مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان به استقبال  دانش آموزان و فصل پاییز خواهد رفت.

امیری خاطرنشان کرد: مدیریت شهری هر ساله  با آغاز مهر ماه و ایام بازگشایی مدارس اقدامات قابل توجهی را با هدف ارتقاء سطح ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی به دانش‌آموزان انجام داده و در این راستا  با همکاری نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط خدمات ویژه‌ای را برای استقبال از سال تحصیلی جدید ارائه می‌دهد.

وی گفت: با توجه به گستردگی شهر و تقسیم کار در حوزه های مختلف به ویژه در اداره کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری و اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری که مرتبط با مناطق 15 گانه می باشند و همچنین سازمانهای وابسته از جمله سازمان پارکها و فضای سبز، سازمان مدیریت پسماند و ... همراهی و همکاری همه جانبه و خوبی صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل آماده سازی شهر به حوزه های مختلف شهرداری گفت: در تاریخ ده شهریور ماه این دستورالعمل به تمامی مجموعه ها ابلاغ گردید و در حال حاضر اقدامات عملی در این حوزه آغاز شده است.

امیری با بیان اینکه پاکسازی اطراف مدارس در اولویت قرار گرفت اظهار داشت: محور های ورودی مدارس، زیباسازی این محورها، جمع آوری ضایعات، سد معبرها، ساخت و سازهای اطراف مدارس و مسیر تردد دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم جهت پاکسازی آنها آغاز شده است.

وی رنگ‌آمیزی تابلوهای معابر و کوچه ها را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: رنگ آمیزی علائم و اسامی معابر و کوچه ها اجرایی و تا پایان شهریور ماه پایان خواهد پذیرفت.

وی افزود: پاکسازی زمین‌های بایر و شستشوی اثرات شیرابه در معابر عمومی شهر و هماهنگی در خصوص جمع آوری نخاله‌های ساختمانی از سطح معابر و پیاده‌رو‌های شهر خصوصاً معابر منتهی به مدارس از دیگر اقدامات شهرداری به منظور سهولت در رفت‌و‌آمد دانش‌آموزان می‌باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه زیباسازی و ترمیم فضای سبز در ایجاد نشاط و شادابی دانش‌آموزان و دانشجویان تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: خشکه بری از درختان و همچنین هرس و فرم‌دهی پرچین‌های مورت به ویژه معابر منتهی به مدارس جهت زیبایی منظر و بهبود و ایمنی تردد دانش‌آموزان با هماهنگی سازمان پارک‌ها و فضای سبز آغاز گردیده است.

معاون شهردار اصفهان در خصوص لایروبی جوی ها و سپتینگ ها اظهار کرد:  با توجه به فصل پاییز و احتمال شروع بارندگی ها، تمامی مناطق می بایست با دقت بسیار نسبت به لایروبی جوی های آب و سپتینگ ها اقدام نمایند و  بسیاری از مکان هایی که در سال گذشته مشکل دفع آب های سطحی داشته اند تا کنون رفع عیب گشته  و تعداد باقی مانده نیز تا پایان شهریور عملی می گردد.

وی سد معبر صنوف، جمع آوری خودروهای فرسوده و اسقاطی، جمع آوری ضایعات، امحا دیوار نویسی، جمع آوری متکدیان و  دست فروشان، جمع آوری سایبان های نا ایمن و غیر مجاز، ترمیم ترانشه های حفاری، ساماندهی و تسریع در اجرای کارگاه های عمرانی و ساختمانی را بخشی از اقدامات صورت گرفت در این زمینه نام برد.

امیری به اجرایی شدن ماده 110 و اجرای بند 14 قانون شهرداری ها اشاره کرد و گفت: تعین تکلیف ساختمانهای رها شده و پاکسازی زمینهای بایر و همچنین رفع خطر دیوار و بنای مخروبه و همچنین رفع خطر گودبرداریها و خطر ریزش و سقوط صورت پذیرفته است و این روند با تشکیل تیم ارزیابی و نظارت توسط اداره کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری ادامه خواهد داشت.

 وی با بیان اینکه زیباسازی مدارس نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در بعضی از مناطق تعمیر نیمکت‌های پارکی نصب شده داخل حیاط مدارس جهت استراحت دانش‌آموزان و ترمیم آسفالت داخل حیاط مدارس، در حد امکان انجام خواهد شد.

حسین امیری افزود: نظافت کانکس‌ها، ایستگاه‌های ثابت بازیافت و جمع‌آوری زوائد و زیباسازی محوطه اطراف آن‌ها در دستور کار قرار قرار گرفت و همچنین پسماند‌ها از داخل ساختمان‌های قدیمی و مخروبه، معابر پیاده و باغچه‌های طولی معابر پاکسازی و جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: کلیه  ایستگاه‌های ثابت و سیار بازیافت به اقلام مناسبتی از جمله لوازم التحریر تجهیز خواهند شد که در صورت نیاز  طبق ضوابط مشخص شده در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

امیری تاکید کرد: سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری اصفهان می بایست تا ابتدای مهر ماه در تمامی مناطق 15 گانه شهرداری توسط ایستگاه های مستقر در این مناطق نسبت به بازدید،  بررسی و چکاپ کامل تمامی مدارس از نظر ایمنی اقدام نمایند و موارد مورد مشاهد طی نامه ایی به اداره کل آموزش و پرورش و مجموعه های نظارتی اعلام خواهد شد.

معاون خدمات شهر شهرداری اصفهان در پایان خاطر نشان کرد:  اقدامات لازم به منظور آماده‌سازی شهر به منظور بازگشایی مدارس در حال انجام است و از شهروندان خواهشمندیم در راستای همراهی و پشتیبانی از مدیریت شهری در صورت مشاهد مشکلات از طریق سامانه ارتباطات مردمی 137 نسبت به اطلاع رسانی اقدام نمایند تا در اسرع وقت پیگیری و اقدامات لازم صورت پذیرد.

اصفهان -عاطفه باقری

 

کدخبر: 717490 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟