کرونا جان 4 مادر باردار کرونایی را گرفت

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛شهرام حبیب زاده  رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: همچنان وضعیت شکننده‌ای را در شیوع و ابتلای بیماری کرونا در موج پنجم در استان اردبیل شاهد هستیم به طوری که در دو روز اخیر سیر صعودی این اپیدمی را در تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه بیماری منحوس کرونا همچنان با قوت می‌تازد و شرایط سختی را برای زندگی روزمره مردم فراهم کرده است، تصریح کرد: بی‌احتیاطی عده‌ای همچنان بر تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها می‌افزاید در حالی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند وضعیت پایداری را در استان در ابتلاء و شیوع این ویروس منحوس به وجود آورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با خطرناک توصیف کردن دلتا کرونا برای زنان باردار به ویژه در گروه سنی بالای ۳۵ سال گفت: زنان بارداری که ۱۲ هفته از زمان حاملگی آنها سپری شده می‌توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون و با مشورت گرفتن از مراقبان سلامت واکسن خود را دریافت کنند.

حبیب‌زاده افزود: زنان بارداری که بالای ۳۵ سال سن دارند و دارای بیماری زمینه‌ای به ویژه دیابت و یا چاقی هستند، بیشتر در معرض خطر بوده و باید به سرعت شرایط سلامتی خود را ارتقا دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در پنج ماه اخیر چهار مادر باردار در مراکز بیمارستانی استان فوت کردند و در حال حاضر از ۱۵ بیمار کرونای بستری، زنان باردار هستند که دو نفر آنها در آی. سی.یو می‌باشند.

حبیب‌زاده اضافه کرد: نباید در بحث واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال، زنان باردار و بیماران خاص با بی‌احتیاطی عمل کرده و یا واکسیناسیون خود را به ایام دیگر واگذار کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: گروه‌های جهادی حتی حاضر هستند در منازل واکسن بیماران خاص و زنان باردار با شرایط ویژه را تزریق کنند که در این زمینه از سامانه ۴۰۳۰ می‌توان اطلاعات و برخی از موارد مشاوره‌ای را دریافت کرد.

 

کدخبر: 717232 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟