کاهش ۲۶۰ درصدی کالاهای متروکه در بندرامیرآباد

به گزارش خبرنگار رکنا از مازندران ؛ محمدعلی اصل سعیدی پور با اعلام این خبر اظهار داشت بندرامیرآباد در راستای اجرای سیاست سازمان بنادر و دریانوردی جهت افزایش حمل یکسره و کاهش دپوی کالا ، نشست های متعددی را در هفته های اخیر با مسئولین امر در استان از جمله دادستان های استان و شهرستان بهشهر، ادارت کل ذیربط و اعضاء  کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی برگزار کرد که این تلاش ها ، کاهش ۲۶۰ درصدی کالاهای متروکه را در پی داشت و حجم این کالاها که اغلب کالاهای اساسی می باشد از ۱۲۲ هزار  تن به ۴۷ هزار تن کاهش پیدا کرد.

وی تعامل سازنده دستگاههای ذیربط استان با بندرامیرآباد ، حمایت ها و پیگیری های استاندار مازندران ، بخشنامه دولت جهت خروج ۹۰ درصدی کالا ، تأمین ناوگان حمل و نقل در موعد مقرر و تسریع در فرآیند صدور مجوزهای خروج کالا را از عوامل مهم در کاهش چشمگیر کالاهای متروکه در بندرامیرآباد عنوان کرد.

مدیرکل بندرامیرآباد به اهمیت چرخش تولید به واسطه خروج سریع کالاها از بنادر اشاره کرد و یادآور شد بندر امیرآباد به نوبه خود ، با دارا بودن زیر ساخت های متناسب با حجم مراودات تجاری ، نقش بسزایی را در فرآیند تعیین تکلیف و خروج کالاهای متروکه ایفا می کند.

سعیدی پور در پایان ابراز امیدواری کرد با تدوام  موضوع ترخیص کالاهای متروکه در صدر فعالیت ها و دستورات مسئولان جهت تامین مواد اولیه تولید و رفع نیازهای مصرف کنندگان ، دیگر شاهد ماندگاری کالا در بنادر نباشیم.

به کالاهایی که ظرف مهلت قانونی ۳ ماه از گمرک ترخیص و خارج نشوند و یا صاحبان کالا برای انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالاها مراجعه نکنند ،کالاهای متروکه گفته می شود.


انتهای پیام/عباسی نیک

کدخبر: 717134 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟