اولویت برنامه‌ریزی برای آموزش حضوری در اول مهر

به گزارش خبرگزاری رکنا از مازندران؛ «علیرضا سعدی‌پور» با اشاره به بازنشستگی 4010 تن از معلمان استان تأکید کرد: برای جبران این حجم از کسری نیرو، چند برنامه به موازات هم اجرا شد تا در ابتدای مهر 1400 هیچ کلاسی بدون معلم نماند.

وی در همین خصوص ادامه داد: تعداد 300 دانشجوی تعهد دبیری دانشگاه فرهنگیان که دوره 4 ساله کارشناسی خود را با موفقیت سپری کرده‌اند، برای سال تحصیلی 1400-1399 سازماندهی شدند و در آغاز مهر بر سر کلاس‌های حضوری یا مجازی – برابر مجوز نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا و دستورالعمل وزارت‌ آموزش و پرورش- حاضر خواهند شد.  

سعدی‌پور همچنین به آزمون استخدامی ماده 28 پرداخت و گفت: 509 نیروی جدید که در آزمون استخدامی سال 99پذیرش شدند، آموزش‌های لازم را دیدند و برای حضور در کلاس‌های درس سازماندهی شدند. 

این مقام مسئول همچنین به طرح تعیین تکلیف پرداخت و تصریح کرد: حدود 950 تن از مشمولین این قانون که تاکنون به‌کارگیری نشده بودند نیز با اخذ مجوز به‌صورت حق‌التدریس سازماندهی شدند و بر سر کلاس درس حاضر خواهند شد.

سعدی‌پور درخصوص طرح تعیین تکلیف توضیح داد: این نیروها درواقع شامل حدود 4200 نیروی آموزشی بودند که حدود 3280 تن قبلاً جذب شده بودند و حدود 950 تن برای سال تحصیلی جدید جذب و سازماندهی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش در خاتمه تأکید کرد: تمام همت همکاران ما در آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق براین است که هیچ کلاسی در اول مهر بدون معلم نباشد و با به‌کارگیری معلمان بازنشسته به‌عنوان حق‌التدریس و همچنین دادان ساعت اضافه‌کار به معلمان شاغل تلاش داریم کسری جبران شود.


انتهای پیام/عباسی نیک

کدخبر: 716865 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟