اعتلای کشور در گرو توجه جدی به نظام تعلیم و تربیت است

به گزارش رکنا ازمازندران؛ "علیرضا سعدی پور" صبح امروز در آیین کلنگ زنی احداث اولین مدرسه سبز استان مازندران که با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در منطقه بندپی غربی شهرستان بابل برگزار شد مدرسه سازی را جهادی مقدس دانسته و گفت: آموزش و پرورش یک نهاد مصرف کننده نیست بلکه یک دستگاه سرمایه گذاری است و بهترین و برجسته ترین افکار و اندیشه ها باید برای آموزش و پرورش برنامه ریزی کنند.
 وی افزود: ساخت چنین مدارسی یعنی برنامه ریزی و طراحی برای آینده که باید از خیرین محترم که دست به چنین جهاد مقدس می زنند به نحو شایسته‌ای تقدیر کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد: بالاترین سرمایه نیروی انسانی است، و این نیروی انسانی در همین مدارس تربیت می‌شوند و توسط دستگاه تعلیم و تربیت ساخته می‌شوند، از این رو زیربنای توسعه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر جامعه آموزش و پرورش است.
 سعدی پور گفت: اندیشمندان دنیا برای پی بردن به شاخص های توسعه کشورها به صنایع و کارخانجات آن کشور نگاه نمی‌کند چرا که صنعت و کارخانه را میتوان خرید. اندیشمندان نحوه تربیت فرزندان جامعه در دبستان ها را ملاک و معیار و شاخص توسعه یافتگی یک کشور می دانند.
وی گفت: اگر به تربیت انسان‌های محقق،جستجوگر و مطالبه گر توجه داشتیم آنگاه آموزش و پرورش نیز توسعه خواهد یافت و به تبع آن کشور نیز توسعه می یابد. اجرای سند تحول بنیادین و توجه جدی به مناطق کمتر توسعه یافته، آموزش و پرورش را به اهدافش نزدیکتر خواهد کرد. 
این مقام مسئول تاکید کرد: توسعه از آموزش و پرورش آغاز می شود و توجه جدی به نظام تعلیم و تربیت کشور موجب اعتلای همه جانبه مملکت خواهد شد.


انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 716861 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟