مسکن ویژه محرومین در بخش احمدی ساخته می شود

به گزارش رکنا در هرمزگان، مصطفی ماندگاری بخشدار احمدی اظهار کرد: بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک به نیازمندان دستگاه‌های انقلابی کشور در قالب طرح ایران همدل، با انعقاد تفاهم نامه با کمیته امداد، برای ۲۰۰ هزار خانوار محروم کشور خانه ساخته شود.

ماندگاری افزود: در شهرستان حاجی آباد و با اولویت اول در بخش احمدی ۴۰۰ دستگاه خانه ساخته خواهد شد البته در صورتی تمامی سهیمه در بخش احمدی جذب نشود به شهرستان و بعد استان برگشت داده خواهد شد و در مناطق دیگر استفاده خواهد شد.

وی در خصوص مزایای این طرح تشریح کرد: ۹۰ میلیون تومان وام بلاعوض و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۲۰ ساله از مزایای این طرح می باشد که در چندین مرحله پرداخت خواهد شد.

بخشدار احمدی گفت: در این طرح ویژه مددجویی اولویت با زنان سرپرست خانوار و خانواده های بالای سه نفر می باشد و بعد از اخذ پروانه ساخت از طریق دهیاری و در روستاهای فاقد دهیاری از طریق بخشداری ، جهت دریافت وام به کمیته امداد معرفی خواهند شد.

ماندگاری در خصوص افراد نیازمندی که تحت پوشش کمیته امداد نمی باشند ابراز کرد: برای آن دسته از افراد هم که زیر چتر حمایتی کمیته امداد نیستند ۳۰ میلیون وام بلاعوض و ۱۰۰ میلیون وام در نظر گرفته شده است که توسط بنیاد مستضعفان پرداخت خواهد شد و افراد متقاضی که فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند و با تایید محروم بودن توسط شورا ، دهیاری و بخشداری بعد از دریافت پروانه ساخت جهت دریافت تسهیلات معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه از تمامی شوراها و دهیاران خواسته شده در خصوص این طرح به اطلاع عموم مردم روستاها برسانند و همکاری لازم را داشته باشند، خاطرنشان کرد: در نهایت افراد متقاضی و مشمول این طرح تا پایان شهریور ماه نسبت به استفاده از این مزایا اقدام کنند و امیدواریم بتوانیم ۸۰ تا ۹۰ درصد سهمیه در بخش احمدی استفاده شود چرا که این گونه فرصت ها به سادگی در آینده پیش نخواهد آمد.

انتهای پیام/ح

 

کدخبر: 716749 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟