غرش موشک‌های بومی مرصاد ۱۶ در آسمان اقتدار دفاعی ایران

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، امیر سرتیپ دوم خوش قلب معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش، ضمن تبریک هفته‌ پدافند، گفت: سامانه موشکی مرصاد ۱۶ کاملا بومی و از فناوری‌های نوین جهت مقابله با جنگ الکترونیک و درگیری همزمان با چند هدف متخاصم بهره‌مند است.

وی، افزود: سامانه موشکی مرصاد ۱۶ اولین بار تحت کنترل شبکه یکپارچه پدافندی قرار گرفت و از مرکز فرماندهی و کنترل حضرت ولیعصر (عج) نسبت به کشف، شناسایی، درگیری و انهدام اهداف اقدام شد.

امیر سرتیپ دوم خوش قلب با بیان اینکه تحرک و چابکی بالا از خصوصیت اصلی و منحصر به فرد این سامانه است، افزود: سامانه مرصاد ۱۶ قادر است با اهداف سرعت بالا در ارتفاع کم مانند انواع کروز مقابله کند.

معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر اینکه ارتباط با شبکه یکپارچه بصورت دیتا و محیط کاملا امن برقرار می‌ شود، تصریح کرد: سامانه موشکی مرصاد ۱۶ قادر است در لحظه هدف متخاصم با هر ارتفاع پروازی را شناسایی کند و وارد عمل بشود و در لحظه اهداف را به شبکه می‌دهد و مرکز کنترل فرماندهی می‌تواند مستقیم با سامانه درگیر بشود.

سرتیپ دوم خوش قلب تصریح کرد: به زودی از بهینه شده سامانه مرصاد ۱۶ جهت مقابله با اهداف ارتفاع بالا با سرعت بالا رونمایی خواهد شد.

 

کدخبر: 716508 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟