دانشگاه‌ها بر بستر حل مسئله و تربیت نیروهای مهارت‌محور حرکت کنند

به گزارش رکنا در بندرعباس ، فرزاد جهان‌بین در هجدهمین جلسه هیئت‌ امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: شهیدان رجایی و باهنر دو الگوی خدمتگزار و خادمی بودند که باید به عنوان الگوی متعالی در جامعه همواره مورد توجه ویژه دولتمردان و خادمان جامعه قرار گیرند.

وی با تأکید بر حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه و استاندار هرمزگان از دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان اظهار کرد: بدون‌شک حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، استاندار و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی استان موجب توسعه و ترقی این دانشگاه شده است.

توسعه دانشگاه بدون حمایت مردم عملی نیست

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه دانشگاه بدون حمایت‌های مردمی نمی‌تواند رشد و توسعه یابد، افزود: این دانشگاه مردمی در سال‌های اخیر گام‌های بزرگی در مسیر پیشرفت کشور برداشته و خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با مدیریت صحیح جزء واحدهای موفق در کشور است.

جهان‌بین افزود: امیدواریم واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور با حمایت‌های همه‌جانبه مسئولان بتوانند منشأ اثر باشند و به رسالت واقعی خود به‌درستی عمل کنند.

این مسئول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه‌ها در کشور تمام فعالیت خود را معطوف به حوزه آموزش کرده‌اند، در حالی که تعلیم و تربیت دو موضوع کاملاً در هم تنیده‌ای است، گفت: خوشبختانه نگاه دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاه مانند نهاد فرهنگی و از دریچه تعلیم به دنبال تربیت است.

جهان‌بین با انتقاد از توجه نکردن به آمایش سرزمینی و ظرفیت‌ها از سوی برخی از دانشگاه‌ها در کشور بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با ابلاغ فعالیت دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی و تأسیس دانشکده‌های موضوعی از رشته‌های تقاضامحور فاصله گرفته و به سمت رشته‌های آمایش محور حرکت می‌کند.

وی با تأکید بر مسئله‌محوری از سوی دانشگاه‌ها اظهار کرد: ابتدا باید نیازهای جامعه به‌خوبی شناسایی و رشته‌ها نیز به درستی آمایش شود؛ زیرا نیازهای هر شهر و استان با توجه به توانمندی‌های آن با دیگر شهرها متفاوت است و باید سیاست‌گذاری، توسعه رشته‌ها، برنامه‌ریزی با استراتژی و نیاز آن منطقه منطبق باشد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی سامانه پژوهشیار در این دانشگاه را یادآور شد و اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال هدایت پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها به سمت حل مسائل جامعه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در هر استان باید به سمت حل مسائل و مشکلات آن استان هدایت شود، آموزش باید معطوف به مهارت و اشتغال و پژوهش معطوف به حل مسئله باشد و گره‌ای از مشکلات جامعه باز کند.

دانشگاه‌ها باید به بخش صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان ورود کنند

جهان‌بین تأکید کرد: دانشگاه‌ها باید به بخش صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان ورود کرده و بر بستر حل مسئله، کارآفرینی و تربیت نیروهای کاردان و مهارت‌محور حرکت کنند.

وی با تأکید بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی و قدردانی مقام معظم رهبری از این حرکت فرهنگی و علمی گفت: در چند ماه اخیر ۲ هزار کرسی در دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تربیت دانشجویان برگزار شد.

به گزارش آنا، هجدهمین جلسه هیئت‌ امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با سخنان سایر اعضا ادامه یافت و در پایان، پیش‌بینی بودجه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، پیشنهاد و تعیین کمیسیون دائمی و کمیته نظارت بر حسن مصوبات هیئت‌امنا، طرح توجیهی تأسیس تالاب مرکز تحقیقات تالابی بندر خمیر، طرح توجیهی تأسیس مرکز تحقیقات نخیلات و علوم زیست‌دریایی، احداث مجتمع آموزشی مدارس سمای قشم، طرح فنی و اقتصادی تولید کود ورمی کمپوست، تولید ارقام تجاری انبه، نخیلات و مرکبات با اکثریت آرا به تصویب رسید.

هجدهمین جلسه هیئت‌ امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با حضور احسان کامرانی دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان، محسن مرادی مدیرکل نظارت و ارزیابی منطقه ۶ دانشگاه آزاد اسلامی و سایر اعضا برگزار شد.

انتهای پیام/ح

 

کدخبر: 716468 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟