عملیات اجرایی طرح مسکن جوانان از مهر ماه در گلستان  آغاز می شود

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار رکنا، با اشاره به آامار بالای مسکن فرسوده در گلستان اظهارکرد: بنیاد مسکن سالانه بودجه ای را برای مقاوم سازی واحدهای فرسوده در نظر می گیرد و در سال جاری هدفگذاری شده هفت هزار واحد مسکونی غیرمقاوم با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان در گلستان نوسازی و مقاوم سازی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام برای اجرای طرح مقاوم سازی خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۶ هزار متقاضی در این طرح ثبت‌نام کردند و تامین زمین و تامین منابع بزودی آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: روستاییان با ۲۰ درصد آورده و تسهیلاتی که بنیاد تا ۸۰ درصد برای آنها برنامه‌ریزی کرده می‌توانند واحدهای مسکونی خود را احداث کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز عملیات اجرایی طرح مسکن جوانان از هفته دوم مهرماه در استان اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح تسهیلات ۱۰۰ و ۲۳۰ میلیون تومانی ارائه می شود.

وی اعتبار اولیه طرح مسکن جوانان را برای بنیاد ساخت‌ها ۹۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

حسینی از جمله اهداف اجرای طرح مقاوم‌سازی و انبوه‌سازی مسکن جوانان را در استان گلستان مهاجرت معکوس عنوان کرد و گفت: تقویت مهاجرت معکوس سبب حمایت از تولید و رونق اشتغال روستایی خواهد شد.


گرگان/کرامتی

کدخبر: 716315 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟