جاعل ۶۸ میلیاردی در سمنان بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، فرمانده انتظامی استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام خبر بازداشت یک جاعل چک گفت: پس از اعلام شکایت نماینده شرکت نفت سپاهان تهران مبنی بر جعل یک فقره چک بانک صادرات بلافاصله پرونده‌ای با این موضوع در پلیس آگاهی استان سمنان تشکیل شد.

سردار عبدالله حسنی گفت: مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاه‌برداری پلیس آگاهی استان سمنان در بررسی‌های نخستین دریافتند که یک فقره چک به مبلغ ۶۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال که اصل آن در خزانه‌داری شرکت موجود است، توسط فرد یا افراد متخلف جعل شد.

وی با بیان اینکه این چک توسط جاعلان در یکی از شعب بانک سپه شهرستان سمنان نقد شده است، گفت: مجرمان پس از دریافت وجه در کمترین زمان در تهران اقدام به خرید ۴۰۰ سکه تمام بهار آزادی و مقدار یک کیلوگرم طلاجات کردند.

حسنی با اشاره به حساسیت و پیچیدگی پرونده بیان کرد: پلیس با تشکیل کارگروه ویژه و انسجام نیروهای عملیاتی، برنامه‌ای مدون و دقیق برای شناسایی و دستگیری عاملان این واقعه پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: مأموران پرتلاش و هوشیار پلیس آگاهی استان سمنان با بهره‌گیری از توان، نیرو، تجهیزات و تعهدات سازمانی دو نفر از متهمان را با همکاری ناجا در استان گلستان شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری عامل اصلی جعل چک‌ بانکی در یکی از شهرستان‌های استان گلستان خبر داد و افزود: پیگیری‌های پلیس برای دستگیری همدست دیگر وی نیز ادامه دارد.

رستم زاده/سمنان

کدخبر: 716054 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟