افتتاح ۲۸۷ طرح در هفته دولت

به گزارش رکنا در همدان،سعید شاهرخی به مناسبت هفته دولت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت اظهار کرد: دلیل جاودانگی شهیدان رجایی و باهنر، اخلاص فداکاری و مردم‌داری آنها بود که باید الگو و سرمشق باشد.

وی با قدردانی از همراهی رسانه‌ها در جلب افکار عمومی نسبت به موفقیت‌های استان گفت: اصحاب رسانه به عنوان پلی بین دولت و ملت در توسعه استان نقشی‌ بی‌بدیلی دارند.

استاندار همدان با بیان اینکه رسانه‌های استان با صداقت و حسن نیت در اصلاح امور همیشه جریان‌ساز بودند افزود: تعامل و ارتباط گسترده با رسانه‌ها، نقش موثری در اثربخشی اقدامات مدیران دستگاه‌های اجرایی استان دارد. 

وی با بیان اینکه حرکت ما در استان برنامه‌محور بوده و  تلاش کردیم ظرفیت‌ها را سنجیده و به تفکیک هر شهرستان در حوزه‌های مختلف برنامه‌ تعریف کنیم گفت: جزو مدیرانی بودیم که بسیار شفاف همه موارد را گفتیم و ادعا نداریم همه خواسته‌ها محقق شده است اما خیلی جاها موفق شده‌ایم.

شاهرخی با تاکید به اینکه توسعه استان بر اساس برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برنامه‌ریزی شده است خاطرنشان کرد:‌ در زمینه حمل و نقل ریلی در استان مطالعات کامل و جامعی صورت گرفته است.

وی با اشاره به انجام اتصال ریل راه آهن همدان به ملایر گفت: در مدت مسؤولیتم سد‌های شنجور، سرابی و نعمت‌آباد تکمیل شده و آبرسانی از سد کلان به شهر ملایر انجام شده و دو سد نیز در دست اجراست.

استاندار همدان با بیان اینکه در سایه  آبرسانی به ملایر یک تهدید به فرصت تبدیل شده است ادامه داد: سد‌های خرمرود و گرین با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست؛ اجرای این سدها دریایی از پیگیری لازم داشت که با پیگیری شبانه‌روزی و البته اینکه ۳۱ استان به دنبال آن بودند، همدان آنها را از آن خود کرد. 

وی با اشاره به اینکه با حمایت‌ها و تلاش‌های جدی مسؤولان و بعد از ۱۸ سال پتروشیمی هگمتانه با محصولات مرغوب و ارزآوری به بهره‌برداری رسید گفت: آب پتروشیمی ابن سینا با ۴.۵ میلیون مترمکعب تامین شده که در آینده شروع به‌کار خواهد کرد.

اخذ مجوز پتروشیمی نهاوند

شاهرخی از اخذ مجوز پتروشیمی نهاوند خبر داد و با بیان اینکه به دنبال این هستیم آب آن را نیز از محل تصفیه آب نهاوند تامین کنیم افزود: منطقه ویژه جهان‌آباد و منطقه ویژه سامن از دیگر اقدامات بوده است.

وی با اشاره به اینکه در بهره‌برداری از پتروشیمی دو معضل خوراک و آب وجود دارد که با رفع این مشکلات توانستیم پتروشیمی را افتتاح کنیم یادآور شد: احداث پتروشیمی در نهاوند در دست بررسی است که پس از بررسی کار کارشناسی عملیاتی خواهد شد.

سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیاردتومانی در حوزه برق

 استاندار همدان با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و ۲۰۰میلیارد تومان در زمینه زیرساخت‌ها به خصوص در حوزه برق و منهای طرح ۵۰۰ مگاواتی ملایر کار در حال اجراست گفت: همدان را به لحاظ برق بیمه کردیم و هم در حوزه تامین و هم در حوزه پست‌ها اقدامات مهمی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه با سرمایه‌گذاری در بخش برق، زمینه پیشرفت بخش صنعت و کشاورزی فراهم شده است خاطرنشان کرد: به زودی پروژه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در ملایر اجرایی خواهد شد.

 شاهرخی به اقدامات حوزه و بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: در این راستا اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته که هرکدام منشا تحولات مهمی در استان و منطقه خواهند بود.

وی از بیمارستان فرشچیان با ۲۱۷ تخت، بیمارستان بهار با ۸۴ تخت، بیمارستان اسدآباد با ۱۲۸ تخت، بخش سوختگی بعثت با ۵۰ تخت، بیمارستان نهاوند با ۱۵۰ تخت، بیمارستان شهید سلیمانی تویسرکان سخن به میان آورد و افزود: بیمارستان یک‌هزار تختخوابی اکباتان بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در‌ ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 استاندار همدان با اشاره به اینکه بیمارستان رزن در حال ساخت است و بیمارستان فاطمیه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیمارستان ملایر با ۵۵ درصد پیشرفت گفت:‌ با کمک حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس، توانستیم با جلب نظر سازمان برنامه و بودجه و دولت، همدان را قطب پزشکی غرب کشور مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه به دنبال این بودیم به دور از حاشیه‌ها و دعواهای سیاسی بی‌نتیجه، برای مردم کار انجام دهیم افزود: نگاه ما به استان نگاهی در شان و جایگاه همدان بوده چراکه هر کدام از ما نقشی داریم و جفاست برنامه‌هایمان در شان دیاری با سابقه ۵۰۰ سال پایتخت تاریخ و تمدن ایران نباشد.

شاهرخی با بیان اینکه این نکته را به اعضای شورای شهر هم عرض کردم که شورای شهر و نمایندگان استان هم باید در شان استان باشند و بدانند چه تصمیماتی را می‌گیرند گفت: باید افرادی با نگاه بلند و برنامه بلند و سابقه بلند در شان استان کار انجام دهند.

وی با تاکید به اینکه کسانی اگر قلم و توانایی دارند نگاه خود را معطوف توسعه استان کنند افزود: فرهنگ کار با همه کامیابی و ناکامیابی برای ما اصل بوده و همه سعی کردند در دایره خدمت به مردم باشند.

استاندار همدان تصریح کرد: نگاه بلند و برنامه‌ای و غیرقابل بازگشت به توسعه استان داشتیم و به زیرساخت‌هایی توجه کردیم که همدان برای قرار گرفتن در توسعه به آنها نیاز داشت.

برخی جلوی کار را می‌گیرند

وی با بیان اینکه آینده استان همدان روشن است و در پیشبرد امور و جهش استان نقش نمایندگان دوره قبل و حال حاضر تاثیرگذار بوده که قدردان هستیم افزود: نقش تعدادی از نمایندگان استان پررنگ بوده و بعضی کمرنگ، بعضی هم هستند هر کاری می‌کنیم جلوی کار را می‌گیرند!

شاهرخی با اشاره به اینکه بهترین برج فرودگاه را ایجاد کردیم اما به کرونا برخوردیم گفت: مجموع اعتبارات عمرانی استان کمتر از یک‌هزار میلیارد تومان بوده اما ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در دست اجراست.

وی با بیان اینکه در حوزه اجتماعی، جوانان، بانوان و ثبت برندهای جهانی و...کارهای زیادی انجام شده و هرکدام ستونی هستند برای قرار دادن همدان در جایگاه خود افزود: ۲۸۷ پروژه در حوزه‌های مختلف طبق برنامه صد روزه تدوین شده که ارزش آنها بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

استاندار همدان با اشاره به افتتاح این پروژه‌ها در هفته دولت بیان کرد: در جریان انتخابات و پایان کار دولت تدبیر و امید و انتخاب دولت دکتر رئیسی، به نظر رسید رخوتی در کار به وجود آید اما ما این روحیه را در بین مدیران نهادینه کردیم که دولت‌ها می‌آیند و  می‌روند و وظایف ما خدمت به مردم است.

وی گفت: در همین راستا از روز بعد انتخاب برنامه ۱۰۰ روزه تدوین کردیم و درصدد برآمدیم جزو برنامه سال ۱۴۰۰ به صورت فشرده کار انجام شود.

احداث ۳۳ هزار واحد مسکونی در همدان

شاهرخی با بیان اینکه ۳۳ هزار واحد مسکونی در راستای طرح خانه محرومین با مشارکت مردم، در مدت یک‌ سال اجرا و به اتمام رسیده است گفت: مرکز جامع سرطان نیز یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در استان همدان است.

وی به احداث بیش از ۳۵۰ مراکز جامع خدمات بهداشتی روستایی اشاره کرد و با بیان اینکه این مهم باعث شده استان تا ۳۰سال آینده در حوزه خانه بهداشت بی‌نیاز باشد افزود: در روزهای آینده ۵۶۰ واحد مسکن مهر آماده افتتاح خواهد بود.

استاندار همدان با بیان اینکه پروژه کنارگذر اسدآباد در حال اتمام است گفت: چهار پروژه گاوداری ۶ هزار راسی در حال انجام است که در شهرستان درگزین به اتمام رسیده و در ادامه نیز سه گاوداری دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی با اشاره به اینکه کشت‌های گلخانه‌ای تحول و انقلاب بوده‌اند که در این راستا محدودیت منابع آب را در نظر گرفتیم افزود: آبیاری قطره‌ای و کشت گلخانه ای در برنامه کمبود آب گنجانده شده است.

شاهرخی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ هکتار کشت گلخانه در سه سال انجام شده است خاطرنشان کرد: در هفته دولت ۴۰ پروژه صنعت، معدن و تجارت، ۵۰ پروژه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ۷۰ پروژه جهاد کشاورزی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم این دولت مردمی کارنامه موفقی را به مردم ارائه دهد گفت: در هشت سال گذشته به خصوص چهار سال موانع زیادی را داشتیم و این ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در این شرایط سخت و تحریم برای همدان آمده است.

استاندار همدان در پاسخ اینکه چند روز گذشته آبرسانی اضطراری از کبودراهنگ را برای همدان بدون حضور رسانه‌ها انجام دادید که گفته می‌شود این برداشت به غار علیصدر ضرر می‌رساند، نظر شما چیست؟ بیان کرد: این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود که اظهار نظرها کارشناسی باشند و اینکه آب برای غار علیصدر مضر است مبنای علمی ندارد.

وی با اشاره به اینکه طرح آبرسانی تنها متعلق به همدان نیست بلکه وزارت نیرو مطالعاتی داشته و بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود گفت: در حال حاضر همدان در شرایط اضطراری قرار دارد که انتقال برای این منظور صورت گرفته است.

شاهرخی با بیان اینکه توصیه می‌کنم به مردم اعلام کنید نهایت صرفه‌جویی را داشته باشند زیرا نمی‌توانیم شاهد باشیم مهر و آبان ماه همدان آب نداشته باشد افزود: به دنبال این بودیم در این شرایط اضطراری ۲۵۰ لیتر در ثانیه آب وارد همدان کنیم که نیاز تامین شود.

وی با اشاره به اینکه در انتقال آب شهرستان همدان، فامنین و بهار را دیده‌ایم و در مسیر روستاها را هم شامل می‌شود گفت: طبیعی است این چاه‌ها با مجوز امور آب انجام گرفته که نیاز ضروری ۶۰۰ هزار نفر در شهر همدان است.

استاندار همدان با بیان اینکه وظیفه ما آبرسانی برای تمام استان است و جای نگرانی هم نیست و نباید به حرف های غیرعلمی توجه کرد افزود: اگر این انتقال صورت نگیرد با کمبود آب مواجه خواهیم شود.

نگران کمبود آب در استان همدان نباشید

وی با تاکید به اینکه بنا نداریم آب همدان را از این چاه ها تامین کنیم و تنها برای مواقع اضطراری است در ادامه در پاسخ به اینکه در کبودراهنگ به ۲۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود و آنجا خود مشکل دارد چرا از این شهرستان انتقال آب صورت گرفته است؟ گفت: هیچ جایی بی‌آب نمانده و اینکه گفته می‌شود این اقدام برای کاهش تنش در مرکز استان بوده، شایعه است.

شاهرخی تصریح کرد: برای تمام نقاط استان نیز تامین آب خواهیم کرد بنابراین هیچ یک از مردم استان نگران آب نباشند، حتی شده با تانکر آب برسانیم این کار را انجام می‌دهیم.

وی در خصوص اینکه نقاط ضعف و قوت استان را در چه می‌دانید؟ گفت: نقش‌آفرینی نخبگان استان را بیشتر طلب می‌کنم، آنهایی که دلشان برای استان می‌سوزد برای نخبگان میدان را باز کنند؛ مردم باید در انتخابات و افراد در حضورشان به نخبگان بها بدهند.

استاندار همدان با بیان اینکه پروژه کنارگذر غربی حذف نشده و به قوت خود باقی است که باید اعتبار تامین شود و امسال هم اعتباری را اختصاص دادیم در ادامه نسبت به اظهارات خبرنگاران مبنی بر اینکه جانمایی زمین بیمارستان یک هزار تخت‌خوابی معارض دارد و اینکه یادگاری برای استان چه خواهید داشت؟ گفت: جایی که می‌گویید برای بیمارستان تعیین نشده و معارض هم ندارد، زمین بیمارستان را به منطقه بالای حیدره، زیر تپه، کنار پرشین یاقوت بردیم و قطعی شده که یادگاری خوبی می‌شود.

وی در خصوص طرح جامع و نقشه راه برای توسعه کالبدی شهر همدان  گفت: طرح بسیار خوبی تهیه شده اما چالش‌های مختلفی هم داشتیم ؛ بیش از یک‌هزار ساعت نفر کار کارشناسی برای این طرح  صورت گرفته و نظراتی را دریافت و به کار بردیم.

شاهرخی  با بیان اینکه ذی نفعانی به دنبال این بودند که جاهایی را به این طرح اضافه کنیم اما ما این کار را انجام نمی‌دهیم افزود: توقف طرح یعنی متوقف کردن طرح برای۵۰ هزار خانوار در همدان، متوقف کردن طرح ملی مسکن که برای آن ۶۵۰ هزار هکتار زمین دولتی دیده شده به نفع نیست.

وی عنوان کرد: یکی می‌رود و در مسکن و شهرسازی می‌گوید طرح جامع مشکل دارد اما نماینده‌ای هم مانند آقای مفتح می‌آید و می‌نشیند و صحبت می‌کند تا تصویب شود.

استاندار همدان با تاکید به اینکه منافع عموم مردم را بر منافع اشخاص و افرادی که نفوذ دارند ترجیح نمی‌دهم گفت: حفظ باغات و دامنه الوند مهم است، نه اینکه کسی که در دامنه الوند زمین گرفته، بخواهند آن را وارد طرح جامع کنند.

وی  با اشاره به اینکه افراد بخواهند غیرقانونی پشت بلوار جوان را بسازند و مجوز بگیرند و بیاورند داخل شهر قبول نمی‌کنم افزود: از بلوار جوان به بعد هر آنچه ساخته شده با مجوز نبوده و باید تخریب شود.

شاهرخی با بیان اینکه مشکل طرح جامع به خاطر این دعواهاست و باید فردایی در قیامت پاسخگو باشیم گفت: دامنه الوند متعلق به عموم مردم است و کسی می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند به جای دیگری برود، هیچ نهاد و ارگان و دستگاهی حق ندارد این نعمت خدادادی را برای خود محصور کند.

وی با تاکید به اینکه به عنوان نماینده دولت باید از منافع مردم حمایت کنم و آنچه ضابطه‌مند است باید طرح جامع تصویب شود افزود: نه یک وجب زمین در همدان دارم و نه می آورم و تمام سرمایه من مردم هستند.

استاندار همدان در پاسخ به اینکه برنامه سیاسی شما برای آینده چیست ؟ گفت: انسان پرجنب و جوشی هستم و نمی توانم آرام بنشینم، تخصص‌هایی در حوزه سیاسی، اجتماعی و عمرانی دارم.

 

کدخبر: 716007 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟