عضویت ۱۸۰۰ نفر در صندوق اعتباری هنر استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل، بحرالعلومی در نشست بررسی درخواست عضویت هنرمندان استان اردبیل در صندوق اعتباری هنر گفت: هدف اصلی صندوق به اعتبار ماده یک اساسنامه حمایت از اصحاب فرهنگ به منظور فراهم ساختن شرایط مساعد برای جذب و شکوفایی استعدادها، گسترش زمینه ایجاد اشتغال و تضمین خلق آثار فرهنگی، هنری، سینمایی، مطبوعاتی و تامین رفاه اجتماعی و معیشتی است.

وی به ۵۶ نفر از هنرمندان مسمتری‌بگیر عضو صندوق اشاره کرد و افزود: تعداد هزار و ۲۸۴ هنرکارت تا اردیبهشت ۱۴۰۰ برای هنرمندان استان اردبیل صادر و مبلغ حمایتی بیکاری ایام کرونا و عیدی هم به حساب آن‌ها واریز شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه ۸۸۰ نفر زیر پوشش بیمه‌ای صندوق اعتباری هنر قرار دارند، بیان کرد: ۲۱۷ نفر هنرمند از بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند که ۱۹۱ نفر را نیز تحت تکفل دارند.

وی اعطای درجه‌های هنری را از دیگر فعالیت‌های صندوق اعتباری هنر برشمرد و اظهارکرد: ۳۷ هنرمند از استان اردبیل تاکنون موفق به دریافت درجه هنری شده‌اند و هم‌اکنون در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنند.

بحرالعلومی اضافه کرد: با پیگیری‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از صندوق اعتباری هنر، تمام تلاش‌ها بر سرعت‌بخشی به عضویت هنرمندان در این صندوق است تا فرصتی مناسب برای واجدان شرایط در تمام رشته‌های هنری جهت برخورداری از بیمه و سایر مزایای این صندوق فراهم شود.

 

کدخبر: 715909 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟