مراکزی که بصورت الکترونیکی نسخه نویسی انجام می دهند در اولویت پرداخت مطالبات

به گزارش رکنا رشت، جمشید محمدی در گفت وگویی با تاکید بر استفاده پزشکان و مراکز درمانی از نسخه نویسی الکترونیکی، گفت: مراکزی که بصورت الکترونیکی نسخه نویسی داشته باشند، در پرداخت مطالبات در اولویت قرار دارند.

وی با اشاره به اتصال ۱۰۰درصدی مراکز درمانی دولتی استان به سامانه نسخه نویسی الکترونیک افزود: در حال حاضر امکان نسخه نویسی الکترونیکی در تمامی مراکز دولتی فراهم شده و آموزش های لازم هم در این زمینه به کاربران داده شده است. وی افزود: ۷ بیمارستان از ۸ بیمارستان خصوصی استان نیز دراین طرح ملی فعال هستند.

محمدی اضافه کرد: در خصوص اینکه آیا تاکنون هزینه‌ای برای تست از طرف بیمه سلامت داده می‌شد گفت: بیمه سلامت برابر ضوابط، تعرفه های بخش دولتی را پوشش می دهد ، لذا تعرفه هر تست پی سی آر کووید ۱۹ در بخش دولتی معادل ۲۵۲۱۰۷۵ ریال است که از این مبلغ معادل ۱۷۶۴۷۵۳ ریال به عنوان سهم سازمان پرداخت می شود و ۷۵۶۳۲۲ ریال نیز به عنوان فرانشیز به عهده بیمه شده می باشد .

مدیر کل بیمه سلامت یادآور شد: از تاریخ ۱۴۰۰/۵/۲۳صددرصد تعرفه دولتی تست آزمایشگاهی تشخیصی کووید ۱۹ (PCR )به مبلغ ۲۵۲۱۰۷۵ ریال به عهده سازمان بوده وفرانشیز بیمار در بخش دولتی رایگان می باشد.

محمدی گفت: سازمان بیمه سلامت ایران از ابتدای کرونا تاکنون بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان بابت سهم سازمان تست پی سی آر کرونا تقبل هزینه نموده است.

مدیر کل بیمه سلامت خاطر نشان کرد : بیمه سلامت هزینه گفتار درمانی و کار درمانی بیماران اوتیسم را بسته به شدت اختلال تا سقف ۹۶ جلسه در سال پرداخت می کند.خدمات گفتار درمانی، خدمات رفتاری آموزشی و مشاوره حمایتی و کار درمانی برای این بیماران تعریف شده و طبق استاندارد وزارت بهداشت با تعداد جلسات تعریف شده به این بیماران خدمات ارائه می شود.

محمدی تصریح کرد: پیشتر از این نیز بیمه سلامت هزینه های بیمارانی که تحت پوشش سازمان بهزیستی بودند را پرداخت می کرد، اما برای بیماران اتیسم نیازی نیست که الزاما تحت پوشش بهزیستی باشند، و این بیماران می توانند به صورت مستقل به مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت مراجعه کنند.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 715750 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟