اضافه شدن ۳۰۰ تخت به ظرفیت بیمارستان‌های استان

به گزارش رکنا از لرستان، سیدموسی خادمی در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا گفت: تعداد زیادی از استان های کشور در حال عبور از پیک پنجم کرونا بوده و وارد مرحله نزولی آن شده اند، اما طبق آمارهای ارائه شده، چندین استان از جمله لرستان و چند استان غربی کشور هنوز در مرحله سعودی پیک هستند .

وی با بیان اینکه حتی احتمال افزایش مبتلایان در روزهای آتی وجود دارد، اظهار داشت: لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در لرستان نسبت به گذشته ضرورت بیشتری پیدا کرده و مردم باید با استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات به کنترل شرایط کنونی و مهار بیماری کمک کنند . 

استاندار لرستان در ادامه تاکید کرد: پیش بینی می شود در پاییز امسال با پیک جدیدی از بیماری روبرو شویم که در همین راستا در ستاد استانی مصوب گردید تمهیدات لازم برای تهیه امکانات مورد نیاز اندیشیده شود . 

خادمی تصریح کرد: افزایش و تجهیز ۳۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت استان از طریق ایجاد بیمارستان های موقت، به عنوان یک راهکار در جلسه امروز مصوب گردید که در همین راستا مقرر شد دستگاه‌های اجرایی استان از منابع ملی و استانی برای ایجاد این بیمارستان استفاده نمایند . 

وی در رابطه با بروز تخلفات احتمالی در حوزه اصناف و سایر مشاغل افزود: تمامی دستگاه های اجرایی عضو ستاد مکلفند در موضوع نظارت، کنترل و برخورد قانونی با متخلفین از دستورالعمل ها اقدامات لازم را اجرایی کنند و در قالب کمیته های ستاد مقابله با کرونا کار را با جدیت پیگیری نمایند . 

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: از آنجا که رعایت پروتکل های بهداشتی بخشی از حقوق مردم است، از هم استانی های محترم می‌خواهیم در صورت مشاهده نقض پروتکل ها که باعث تضییع حقوق آنها می شود، نسبت به اعتراض و تذکر اقدام نموده و حتی موارد اعتراض خود را به مراجع ذیصلاح اعلام کنند .

مهدی زکی‌پور| لرستان

کدخبر: 715679 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟