افتتاح و کلنگ زنی ۱۴۹ پروژه تا پایان هفته دولت در ایلام

به گزارش خبرنگار رکنا از ایلام، محمد نوذری همزمان با چهارمین روز از هفته دولت در آئین رونمایی از ۱۳ پروژه شهرستان ایلام و افتتاح مرکز اورژانس بیمارستان امام (ره) با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطرات شهیدان رجایی و باهنر گفت: خدمات دولت و تلاش مدیران تا اخرین لحظه خدمت ادامه دارد، ارایه عملکردها در سال پایانی دولت نشان می دهد که مدیران خادمان مردم و حافظان نظام جمهوری اسلامی که تا آخرین لحظه خدمت با همان رویکرد هشت سال پیش تلاش کنند تا بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده افق و چشم انداز نظام جمهوری اسلامی برای توسعه مناطق را ترسیم کنند.

وی با بیان اینکه امسال همزمان با هفته دولت؛ ۱۴۹ پروژه عمرانی، خدماتی، کشاورزی و... در استان ایلام با اعتباری بالغ بر ۴۳۸ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۶۵٠ نفر در استان افتتاح یا کلنگ زنی می شود، ابراز داشت: از این تعداد تاکنون ۷۴ پروژه در شهرستان های ایلام، چوار، ملکشاهی، هلیلان و چرداول افتتاح و کلنگ زنی شده است و  طی روزهای آینده، مابقی پروژه ها نیز در سایر شهرستان ها افتتاح و کلنگ زنی می شوند.

رعایت شیوه نامه های بهداشتی کرونا در ایلام زیر ۴۰ درصد است

محمد نوذری با تشکر از کادر درمان و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان، و بیان اینکه به موازات اجرای محدودیت ها و پروتکل ها همه پای کار بودیم، گفت: مهمترین ابزار مهار کرونا رعایت دستورالعمل و پروتکل های بهداشتی از سوی مردم است.

وی با بیان اینکه میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی به کمتر از ۴۰ درصد رسیده، گفت: ۳۳ درصد از افراد بالای ۱۸ سال معادل ۱۹۰ هزار نفر واکسینه شده اند.

استاندار ایلام ادامه داد: بیش از ۱۸ ماه است که استان همانند دیگر نقاط درگیر مقابله با ویروس کرونا است و در این مدت کادر درمان فشار زیادی را متحمل شده@اند که با تسریع در تزریق واکسن و نیز رعایت دستورالعمل های بهداشتی از شدت همه گیری این ویروس کاسته خواهد شد.

۱۳ پروژه شهرستان با اعتباری بالغ بر ۸۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسید

فرماندار ایلام نیز در حاشیه این آیین گفت: به طور همزمان و به صورت متمرکز۱۳ پروژه عمرانی، خدماتی و... در شهرستان ایلام با اعتبار ۸۴۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، ملی، عمرانی، بازآفرینی شهری و... با اشتغالزایی ۱۹۸ نفر افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: این پروژه ها شامل تأمین برق منطقه گردشگری ارغوان، مرکز جامع آسیب دیدگان شهر ایلام، هنرستان استثنایی ایلام، توسعه هنرستان مصلی نژاد، تعمیر و توسعه اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام، اجرای طرح هادی روستاهای قجر و چنارباشی، بهسازی و کف سازی خیابان سعدی شمالی، بازسازی بلوار امام خمینی (ره) ، احداث پارک زاگرس، روکش آسفالت راه روستایی شهرک قدس-چالسرا، روکش آسفالت راه های شهرستان، مجتمع نوآوری و فناوری دانشگاه ایلام، مجموعه ورزشی جنگلبان و کلنگ زنی سالن ورزشی بعثت است.

بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی تا ماه آینده به بهره برداری می رسد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در حاشیه این مراسم گفت: با افتتاح این مرکز اورژانس ۷۱ تختخوابی، نیاز درمانی استان ایلام تا حدود زیادی مرتفع می شود و در ماه آینده نیز بیمارستان ۳۷۶ تخت خوابی شهر ایلام به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: این پروژه خدماتی و درمانی به مساحت ۲۹۶۰ متر مربع شامل ۱۹۹۰ متر مربع اورژانس و ۹۷۰ متر مربع پاویون و موتورخانه و کلاس است.

کریمیان گفت: متراژ محوطه ۱۲۲۰ متر مربع و به ۷۱ تخت بیمارستانی تجهیز است.

وی یاداور شد: برای توسعه و بهسازی این پروژه مهم در مجموع ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی هزینه شده است.

ایلام/ کوثر موسوی

 

 

کدخبر: 715584 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟