دولت سیزدهم با شفاف‌سازی، اعتماد مردم را بازآفرینی کند

به گزارش رکنا از مازندران، حسین کرمانیان با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهوری مبنی بر روراست بودن و گفت‌وگوی صادقانه دولت با مردم، افزود: در این فرمایش رهبری نکته واضح و روشن این است که دولت با کارهای خود باعث شود تا ارتباط بین مردم و نظام محکم شود و شکافی در این زمینه وجود نداشته باشد.  وی ادامه داد: با بروز مشکلات مختلف در کشور ازجمله مشکلات اقتصادی همچون تورم، گرانی و کمبود برخی محصولات، این تصور و ذهنیت در مردم ایجادشده است که دولت آن‌گونه که بایدوشاید در زمینه رفع مشکلات قدم برنداشته است و یا اگر کاری انجام‌شده، از طریق درست و به‌صورت کامل نبوده است و یا با شفافیت به مردم اطلاع‌رسانی نشده است. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران گفت: با توجه به مسائل پیش روی کشور از قبیل تحریم‌های ناجوانمردانه که باعث شد تا در ارائه خدمات دولتمردان به مردم خللی ایجاد شود، همه تلاش‌ها باید معطوف به حل مشکلات مردم و کم کردن فشار بر آن‌ها باشد تا دشمن نتواند در ایجاد شکاف میان مردم و نظام موفق شود.

وی با اظهار این‌که دولت سیزدهم خود را دولت مردمی نام نهاده است، افزود: در شرایط فعلی و با توجه به مشکلاتی که مردم با آن‌ها مواجه هستند و زندگی را بر آن‌ها سخت کرده است ، دولت سیزدهم مردمی بودن خود را در عمل باید به مردم نشان دهد و یکی از راه‌های اثبات این موضوع برخورد شفاف با مردم در زمینه مسائل و مشکلات کشور است.

کرمانیان گفت: مردم اگر شفافیت دولتمردان خود را در بیان مسائل و همچنین اقداماتی که انجام می‌دهند ببینند، به آن‌ها اعتماد می‌کنند چون مسائل و مشکلات را می‌فهمند و انتظار دارند دولتمردان با آنان صادقانه برخورد کنند. وی افزود: تجربه نشان داده است که کتمان مسائل و مشکلات کارآمد نیست به‌ویژه این‌که اگر طولانی‌مدت باشد و باعث می‌شود تا مردم اعتمادشان را از دست بدهند و وقتی به چنین مرحله‌ای می‌رسیم، زمینه برای مانور تبلیغاتی دشمنان باز می‌شود درحالی‌که برخورد شفاف با مردم راه را بر سوءاستفاده دشمنان می‌بندد.

این استاد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کشور بزرگ ایران از منابع و امکانات طبیعی خدادادی بسیار خوبی برخوردار است و برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر از ظرفیت و توانمندی‌های انسانی و بالقوه زیادی دارد که متأسفانه به‌درستی مورداستفاده قرار نمی‌گیرد و لازم است دولت سیزدهم با شناسایی امکانات و نیروی انسانی متخصص و توانمند مسیر حل مشکلات کشور را هموار کند. وی افزود: مردم ما نشان داده‌اند که صداقت را پذیرا هستند و درصورتی‌که از مسئولان صداقت ببینند با آن‌ها همراهی لازم را خواهند داشت. کرمانیان فراهم کردن زمینه ارتباط‌گیری میان مردم و وزرا و مدیران در دولت سیزدهم را گامی در جهت بهبود بخشیدن اعتماد مردم برشمرد و گفت: باید دیوار و حائلی که میان دولت و ملت ایجادشده است، برداشته شود و یک‌راهش این است که دولتمردان و مدیران دولتی در دسترس مردم باشند و مردم به‌راحتی و از نزدیک با آن‌ها ارتباط لازم را داشته باشند. وی تأکید کرد: مدیران ضعیف همواره از مردم و از انتقاد گریزانند و مسائل و مشکلات را لاپوشانی می‌کنند و با این کارشان سبب سلب اعتماد مردم می‌شوند درحالی‌که افراد شایسته، لایق و توانمند و متخصص در درجه اول مشکلات را به رسمیت می‌شناسند و سپس برای حل آن‌ها دنبال راهکار می‌گردند و تا زمانی که مشکلات را حل نکنند، از پا نمی‌نشینند. این استاد دانشگاه گفت: مدیران قوی همواره با مردم روراست و صادق هستند و تلاش می‌کنند تا از تمامی امکانات ازجمله ظرفیت مردمی برای حل مشکلات استفاده کنند ولی مدیران ضعیف مردم را از خود دور می‌کنند و قادر نیستند از ظرفیت مردمی استفاده کنند.


انتهای پیام/عباسی نیک

کدخبر: 715469 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟