معضل بیکاری در استان ریشه کن می شود

به گزارش رکناازرشت، علیزاده اظهار کرد: اشتغال موضوعی چند بعدی و فرا دستگاهی است که تحقق آن نیازمند کارکرد صحیح مجموعه‌ای از عوامل و متغیرها است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های چشم‌گیر استان، طبیعی است که جایگاه فعلی استان، مطلوب و ایده‌آل در همه حوزه‌ها، از جمله وضعیت اشتغال نیست.

علیزاده با بیان اینکه اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان تلاش کرده تا در حوزه‌های مرتبط، نقش یک نهاد کنشگر و فعال را در عرصه ایجاد اشتغال بازی کند، افزود: در همین راستا رصد اشتغال ایجاد شده از سوی دستگاه‌های اجرایی، اعطای تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا، شناسایی زنجیره‌های ارزش و تلاش برای هدایت منابع و تسهیلات اعتباری در مسیر صحیح و برخورد با واحدهایی که به تعهدات خود عمل نکرده‌اند، اقداماتی است که باید انجام شود.

وی در همین راستا یادآور شد: بر اساس ارزیابی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در سال گذشته اداره کل گیلان، چهارمین استان در خصوص جذب تسهیلات اعتباری، نظارت بر طرح‌های اجرایی و اجرای برنامه‌های فعال بازار کار در کشور بوده است.

علیزاده با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: با استمرار سیاست های اشتغال اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان  مبنی بر موارد یاد شده و تعامل و هم افزایی با هر یک از دستگاه های اجرایی متولی در استان معضل بیکاری به راحتی قابل حل است.

وی اضافه کرد: بنا بر گزارش مرکز آمار کشور، نرخ شاخص بیکاری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر استان گیلان در سال گذشته ۹.۶ درصد بوده و در رتبه‌بندی استان‌های کشور از لحاظ نرخ پایین بیکاری، استان گیلان، استان چهاردهم کشور محسوب می‌شود.‌

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه در سال ۹۸ نرخ بیکاری در این استان ۱۰.۳ اعلام شده است، گفت: با توجه به این آمار می‌توانیم بیان کنیم نرخ بیکاری گیلان در سال گذشته در مقایسه با سال قبل تر هفت دهم درصد کاهش یافته است.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 715446 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟