کاهش سهمیه برق استان علت خاموشی‌هاست/کشف ۳هزار و دویست ماینر قاچاق در سال‌جاری

فریدون خودنیا در گفتگو باخبرنگار رکنا از لرستان، اظهار داشت: سهمیه درنظر گرفته شده برای استان بشدت کاهش یافته است، با توجه به اینکه در روزهای گذشته ۶۷۰، ۶۵۰،۶۳۰ مگاوات سهمیه داشتیم امروز پنج‌شنبه به زیر ۵۹۰ مگاوات رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه سهمیه در نظر گرفته شده برای لرستان کم‌تر از مصرف واقعی استان است، خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته که مشکل تولید برق در کشود نبود خاموشی برای مردم ایجاد نشد ولی این چند روز با توجه اینکه ۶۶۰ مگابایت سهمیه استان است، ۵۹۰ مگابایت در نظر گرفته شده است که کسری  ۷۰ مگابایتی را با خاموشی‌ها جبران می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با بیان اینکه  خاموشی ها را در سطح شهر و روستا ها خواهیم‌ داشت افزود: ممکن است  تا یکشنبه این روند  ادامه پیدا کند.

خودنیا در ادامه به کشف سه هزار و دویست ماینر از ابتدا سال تا کنون اشاره کردو گفت: با همکاری اداره اطلاعات‌سپاه ، اداره کل اطلاعات استان، دستگاه های امنیتی و قضایی، تعزیرات  و همچنین همکاران در توزیع شرکت حدود سه هزار و دویست ماینر در استان کشف شده است و حدود بیست میلیارد  تومان  تاکنون برای متخفلین جریمه ریالی در نظر گرفته است.

وی ضمن تشکر از اصحاب رسانه که در ارائه اخبار به مردم همکاری میکنند اظهار داشت: ما شرمتده مردم‌هستیم  و اینکه جز وظایف شرکت توزیع برق" تولید برق" نیست با توجه  به سهمیه که در استان مد نظر گرفته می شود از هم‌استانی های عزیز درخواست دارم   مدیریت زمان و انرژی انجام‌دهند قطعا  میزان مصرف  پایین‌میاد و خاموش ها در نتیجه کمتر خواهدشد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان افزود: تمام‌تلاش شرکت توزیع استان مبنی بر این بوده است که قطعی برق باعث بیکاری و ضربه به مراکز تولیدی  نشود.

خودنیا در پایان ادانه داد: از همه مشتریکن عزیزتقاضا دارم با خاموش کردن لامپ های اضافه و مدیریت زمان‌مصرف برق برای وسایل مانند جارو برقی، اطو، ماشین لباس شویی، در اواخر شب یا اوایل صبح استفاده کنند و همچنین کولر های گازی در  ۲۵ درجه و ابی در حالت کند قرار دهند  می شود صرفه جویی کرد.

اکرام زکیانی| لرستان

 

کدخبر: 715265 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟