مصلی ها قلب فرهنگی شهر هستند

به گزارش خبرگزاری رکنا،حجت الاسلام میرزا حسن صادقی چهارشنبه شب در نشست بررسی امور مساجد استان بیان کرد: با استقرار سامانه تحول مسجد یکپارچه یک بار برای همیشه به همه دغدغه‌های فعالان مسجدی پاسخ داده می‌شود.

دبیر کارگروه مساجد استان مازندران افزود: امام جماعت در بالغ بر ۴ هزار و ۸۰۰ مسجد در دورترین لحظه می‌تواند پیام ارسال و دریافت کند همچنین از انجام کار جزیره‌ای هم جلوگیری می‌شود.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: ما یک فرمت برای شناسنامه مسجد آماده کردیم تا اطلاعات دقیقی از مسجد کسب کنیم، اطلاعاتی جامع و کلی، البته در حال حاضر بسیج فراگیرترین پایگاه موجود است.

وی یادآور شد: در بحث تأمین هزینه و امکانات اولیه برای تجهیز دفتر و راه‌اندازی سامانه، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند کمک کنند، خوشبختانه از نظر تعداد مساجد مشکلی نداریم اگر چه نیاز به احداث و احیای محدود داریم، امیدواریم کارکرد مساجد صرفاً به اقامه نماز محدود نشود.

حجت الاسلام صادقی گفت: کارگروه تولید محتوا توسط حوزه علمیه و ارائه به ما، پیدا کردن راهکاری برای تأمین امام جماعت نیز باید در دستور کار باشد، خوشبختانه استارت کار شورای تحول در ساری زده شد امیدواریم در شهرستان‌ها هم کلید بخورد.

وی با بیان اینکه مصلی‌ها قلب فرهنگی شهر هستند مساجد هم باید به‌صورت مویرگی به این قلب متصل شوند، اضافه کرد: به تشکیل شورای حل اختلاف برای عوامل مسجدی نیز باید توجه شود، خوشبختانه انسجام در شورا به چشم می‌خورد امیدواریم بسط داده شود.

حجت الاسلام صادقی یادآور شد: پرهیز از اختلاف سلایق و تدبیر در این خصوص، توجه به دستورات جلسه در خصوص تشکیل شورای تحول و گزارش کار باید مدنظر باشد.


انتهای پیام/عباسی نیک

کدخبر: 715149 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟