افزایش ۸۶ درصدی میزان کشف جرائم سایبری در کوهدشت

به گزارش رکنا از لرستان، سرهنگ "نبی اله قاسمی" بیان داشت: استفاده از بستر فضای مجازی مستلزم هوشیاری و دقت و نیز کسب آموزش های لازم جهت پیشگیری از گرفتار شدن در دام مجرمان می باشد.

این مقام انتظامی عنوان کرد: متاسفانه بیشترین وقوع جرائم سایبری در کلاهبرداری های اینترنتی و برداشت های اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی شهروندان بوده که البته با فعال شدن رمز یکبار مصرف پویا وقوع برداشت های اینترنتی کاهش داشته ولی متاسفانه هنوز شاهد کلاهبرداری های اینترنتی هستیم.

سرهنگ قاسمی بیان داشت: 50 درصد پرونده های جرائم سایبری در پلیس فتا مربوط به کلاهبرداری اینترنتی می باشد.

وی افزود: یکی دیگر از جرائم شایع در بستر فضای مجازی انتشار تصاویر خصوصی افراد است که به مزاحمت ها و تهدیدهای اینترنتی منتهی می شود و عمدتا ناشی از سهل انگاری کاربران می باشد.

فرمانده انتظامی کوهدشت اظهار داشت: با اقدامات شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا کوهدشت از ابتدای سال جاری تا کنون 86 درصد جرائم سایبری با استفاده از آخرین روشهای علمی کشف و چندین باند مجرمانه شناسایی و منهدم شد که این میزان از کشف نسبت به مدت مشابه سال گذشته 38 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس کوهدشت گفت: با توجه به شرایط کرونایی شاهد استفاده حداکثری از ظرفیت های اینترنت و فضای مجازی برای انجام فعالیت ها در اکثر حوزه ها هستیم که امیدواریم شهروندان با عمل به توصیه های پلیس فتا از وقوع جرائم در بستر فضای مجازی پیشگیری کنند.

مهدی زکی‌پور| لرستان

کدخبر: 715018 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟