تکمیل زیر ساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی نمین تا یک ماه دیگر

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل ، بهنامجو در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی نمین اظهار کرد؛ زیرسازی چهار کیلومتر جاده ورودی به منطقه ویژه اقتصادی با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی به اتمام رسیده و تا دو هفته آینده آسفالت ریزی این مسیر نیز به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی نمین دارای ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری است افزود: برق رسانی، گاز رسانی، فیبر نوری این منطقه بطور کامل انجام شده و آب آن نیز با هماهنگی شرکت آب منطقه ای تامین شده است.

او اضافه کرد: همزمان با اتمام آسفالت ورودی منطقه ویژه اقتصادی، آسفالت‌ریزی داخل محدوده نیز آغاز می شود و برق رسانی، گاز رسانی و فیبر نوری در فاز اول داخل محدوده نیز تکمیل شده است.

بهنامجو اظهار کرد: کارخانه کریستال در این منطقه قرار بود طی مراسمی در هفته دولت افتتاح شود ولی به دلیل محدودیت کرونایی این اقدام یک ماه به تعویق افتاد .

او اضافه کرد: در فاز اول کارخانه کریستال نزدیک ۲۵۰ نفر صاحب شغل می‌شوند و در فاز بعدی نیز بیش از ۳۵۰نفر شاغل خواهند شد.

استاندار اردبیل گفت: تا به امروز ۵۰ میلیارد تومان هزینه برای زیرساخت‌ها ی این منطقه صرف شده که با احتساب قیمت روز بیش از ۱۰۰میلیارد تومان هزینه برآورد می‌شود.

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نمین در ۲ هزار و ۵۵ هکتار مساحت در سال ۸۵ در هیات دولت و در سال ۸۹ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید اما تا سال ۹۴ عملا در مورد آن هیچ اقدامی صورت نگرفته بود، در اسفند ماه سال ۹۴ مصوبه هیات دولت برای اجرایی شدن این طرح مهم اقتصادی ابلاغ شد.

طرح منطقه ویژه اقتصادی نمین در پنج فاز قابل اجراست. و سازمان مسئول این منطقه شرکت سرمایه گذاری گروه شاهد وابسته به بنیاد شهید و امور ایثار گران است .

 

کدخبر: 714915 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟