کاهش 12 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار طی چهار ماه امسال

به گزارش رکنا از مازندران ،دکتر علی عباسی تصریح کرد :بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در چهار ماهه سالجاری به ترتیب شهرستان آمل با و ساری ، بابل و چالوس هر کدام با مورد بیشترین و شهرهای بابلسر، میاندرود ، رامسر و نور هر کدام با یک مورد فوتی،‌ کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

وی تصریح کرد: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با 22 نفر و پس از آن برخورد جسم سخت با 8 و برق گرفتگی با مورد و سایر موارد با یک در رتبه بعدی قرار دادند.

خرداد ماه بیشترین فوتی

بر اساس تفکیک ماه خرداد با 15، تیر با ، فروردین و اردیبهشت هر کدام با 7 مورد آمار فوتی در آن به ثبت رسید.

41 تا 50 سال بیشترین فوتی

سنین 41 تا 50 سال با 8 مورد داری بیشترین فوتی وکمتر از 20 سال با فوتی کمترین آمار را داشتند.

افزایش 13 درصدی مصدومان حوادث کار

مدیرکل پزشکی قانونی از مراجعان 305 (287 مرد و ما بقی زن) نفر از مصدومین حوادث کار طی چهار ماه انسال به مراکز پزشکی قانونی استان خبر داد و افزود : این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 13 درصد افزایش داشت.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان میباشد گفت:ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ایمنی در کار ، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه ، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست


انتهای پیام/عباسی نیک

کدخبر: 714768 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟