جانفشانی کادر درمان برگ افتخاری در تاریخ ایران اسلامی است

به گزارش خبرگزاری رکنا در سمنان، استاندار سمنان روز دوشنبه در پیامی به مناسبت «روز پزشک» گفت: جانفشانی و شهادت برخی از کارکنان دلسوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگ پرافتخار و زرینی از اوج رشادت و خلوص این قشر پرتلاش در تاریخ جامعه ی اسلامی ایران است.

علیرضا آشناگر در بخش دیگری از این پیام این گونه مرقوم کرد: در پیشینه تاریخی و باور اجتماعی مردم کهنْ سرزمینِ ایران، طبیب و طبابت همیشه جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است و در این میان، طبیب نامور و نابغه بی‌همتای ایرانی، شیخ الرییس حکیم ابوعلی‌سینا، به دلیل ارتباط پیوند اخلاق و تخصص، حکیمی جاودانه شد.

در ادامه پیام استاندار سمنان آمده است: امسال نیز همچون سال گذشته ، در حالی این روز را گرامی می داریم که ایثار و جانفشانی کادر پرتلاش و دلسوز بهداشت و درمان بیش از سال‌های پیش در منظر دید جامعه آگاه و قدرشناس ایران اسلامی قرار گرفته و در بحبوحه مقابله با ویروس کرونا هر روز شاهد مجاهدت و ایثار پزشکان و پرستاران خستگی ناپذیر در اقصی نقاط کشور هستیم.

آشناگر در پایان پیام تبریک خود آورده است: فرا رسیدن روز پزشک را به تمامی پزشکان ارجمند کشور و به ویژه استان سمنان که در کسوت پرافتخار پزشکی به خدمت دردمندان مشغول هستند را تبریک و تهنیت عرض می کنم و ضمن ادای احترام به روح بلند شهدای والامقام این قشر و به ویژه شهدای خدمت،  برای تمامی این پیام آوران مهربانی و سلامت، آرزوی توفیق، بهروزی و سربلندی دارم.

یکم شهریور ماه، هم‌زمان با زادروز بوعلی سینا، به پاس تألیفات و خدمات وی به دانش پزشکی و فعالیت وی در این رشته، روز پزشک نام‌گذاری شده‌ است.

 

 

کدخبر: 714563 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟