اشتغال ۲۹۳ نفر با بهره برداری طرح های کشاورزی گلستان

به گزارش رکنا از گرگان، مختار مهاجر اظهارداشت: این طرح ها شامل ۶۰ طرح در حوزه آب و خاک، ۲۵ طرح مربوط به باغبانی، ۱۲  طرح در بخش جنگل و مرتع، هفت طرح صنایع تبدیلی، سه طرح تحقیقات و آموزش و ۲ طرح شیلات و آبزیان است.

وی اعتبار سرمایه گذاری شده برای این تعداد طرح ها را  ۲ هزار و ۳۸۵ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال اعلام کرد.

به گفته مهاجر با بهره برداری این طرح ها در ۱۴ شهرستان استان گلستان ۲ هزار و ۹۶ خانوار از مزایای آن بهره مند می شوند.

در تقویم جمهوری اسلامی دوم تا هشتم شهریور هر سال هفته دولت نامگذاری شده است.

اقتصاد اصلی جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ و هزار نفری گلستان برپایه کشاورزی با تولید سالانه پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول است.

 این استان واقع در شمال کشور با وسعت افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع، علاوه بر حدود ۶۵۰ هزارهکتار زمین کشاورزی ظرفیت هایی همچون ۳۰ هزار هکتار باغ، ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار عرصه جنگلی، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع، حدود ۱۲۰ کیلومتر ساحل، بیش از سه میلیون واحد دامی و بیش از یک هزار واحد مرغداری دارد.

برای تولید محصولات زراعی، باغی و دامی گلستان بیش از ۳۳ هزار دستگاه انواع ماشین کشاورزی شامل تراکتور، کمباین و تیلر بکار گرفته می شود.

همچنین بهره برداران‌ کشاورزی گلستان در تولید ۱۵ محصول رتبه اول تا ششم کشور و در برخی محصولات راهبردی همچون گندم و دانه‌های روغنی سویا، کلزا و آفتابگردان رتبه‌های اول تا سوم را در اختیار دارند.

گلستان افزون بر ۲۲۰ هزار بهره بردار کشاورزی دارد که حدود ۱۵۰ هزار آن‌ها در حوزه زراعی و باغی فعالیت داشته و بیش از ۹۰ درصد آنها خرده مالک با مدیریت حداکثر چهار هکتار زمین هستند.


گرگان/کرامتی

کدخبر: 714555 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟