افتتاح پروژه‌های آبخیزداری با اشتغال‌زایی 819نفر در هفته دولت

به گزارش رکنااز گرگان، به مناسبت هفته دولت 21 پروژه آبخیزداری و آبخوانداری با اعتبار بیش از 11 میلیارد تومان درگلستان به بهره‌برداری می رسد.

عبدالرحیم لطفی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اظهار کرد: خوشبختانه انجام پروژه‌های آبخیزداری در استان  نقش موثری در مدیریت رواناب‌ها و جلوگیری از وقوع سیل و خسارت ناشی از آن به شهرها و روستاها در بارندگی داشته است و به خوبی اثربخشی پروژه‌ها، و ضرورت انجام اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری را نشان می‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر می‌بایست بیش از هر زمان دیگر با انجام عملیات آبخیزداری و آبخوانداری، در حوزه‌های آبخیز مشرف به شهر‌ها و روستا‌ها و حوزه‌های آبخیز بالادست، اقدامات پیشگیرانه از وقوع سیل صورت بگیرد، تا علاوه بر کنترل و مدیریت رواناب‌ها، تغذیه سفره‌های زیر زمینی آب، جلوگیری از فرسایش آبی و کنترل رسوب، شاهد سیراب شدن آبخوان‌ها باشیم.

اجرای پروژه‌ها با اعتبار بیش از 11 میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی

لطفی در ادامه افزود: این پروژه‌ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سطح استان اجرا شده و در هفته دولت  مورد بهره‌برداری قرار میگیرد.

لطفی بیان داشت: هدف از اجرای چنین پروژه‌هایی کنترل سیل و رسوب و تقویت پوشش گیاهی و اشتغال‌زایی است که در حوزه‌های آبخیز شهرستان‌های کردکوی،گرکان،رامیان،آزادشهر،گالیکش،گنبد،کلاله،مراوه تپه اجرایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان اینکه با انجام این پروژه‌ها برای  819نفر اشتغال ایجاد شده است، به برخی دستاوردهای اجرای این اقدامات اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این پروژه‌ها علاوه بر کنترل سیل و رسوب و افزایش و توسعه پوشش گیاهی، موجب کاهش فرسایش خاک، کنترل هرزآب‌ها، کاهش سیل‌خیزی و بهره‌وری بهینه از نزولات آسمانی می‌شوند.

عبدالرحیم لطفی در ادامه با دعوت عمومی از اقشار مختلف مردم برای صیانت از عرصه های منابع طبیعی، رسانه‌ها را به عنوان بازوان اصلی فرهنگسازی توسعه و حفاظت از این میراث ارزشمند دانست.

وی همچنین حفظ منابع طبیعی را یک رسالت ملی دانست و یادآور شد : فرهنگ استفاده صحیح از منابع طبیعی با مشارکت آحاد مردم نیاز به نهادینه سازی دارد


گرگان/کرامتی

کدخبر: 714542 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟