برگزاری اولین دوره جشنواره هنری «فانوس» در مازندران

به گزارش خبرنگار رکنا از مازندران، سردار عبدالله ملکی بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران از برگزاری اولین دوره جشنواره تولیدات هنری «فانوس» در مازندران خبر داد و هدف از برگزاری آن را به استخدام درآوردن هنر جهت ترویج فرهنگ جهاد و ایثار عنوان کرد.

وی افزود: انتقال فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس از دریچه و ابزار هنر در قالب‌های هنری فیلم، نقاشی، مستند، شعر و… در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از دیگر اهداف است.

سردار ملکی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش اصلی و آزاد برگزار می‌شود، گفت: بخش اصلی جشنواره ویژه آثار هنری ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که در سال ۱۳۹۹ تولید شده است.

وی با بیان اینکه بخش آزاد، تولیدات نمایشی، تجسمی، تلویزیونی و سینمایی و موسیقی و سرود را شامل می‌شود از تشکیل دبیرخانه استانی و سایت این جشنواره در اواخر فروردین خبر داد و گفت: فراخوان جشنواره اول خرداد در قالب تیزر و پوستر در فضای مجازی، صدا و سیما و سطح ادارات و دستگاه‌های اجرایی منتشر شد.

این مسئول با عنوان اینکه در فراخوان اولیه مهلت ارسال آثار تا بیستم مرداد تعیین و با توجه به استقبال هنرمندان استان تا پایان این ماه تمدید شد، ادامه داد: همچنین کار بررسی آثار از اول شهریور آغاز و پس از آن داوری انجام خواهد شد.

سردار ملکی با بیان اینکه اولین دوره جشنواره ملی «فانوس» سال ۹۶ به میزبانی این اداره‌کل در ساری برگزار شد، افزود: در این دوره سپاه کربلا، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، صدا و سیما، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان بسیج هنرمندان مشارکت داشتند و اختتامیه این دوره به میزبانی خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران افزود: نفرات اول هر بخش برای شرکت در پنجمین دوره جشنواره «فانوس» معرفی می‌شوند.


انتهای پیام/عباسی نیک

کدخبر: 714239 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟