ضرورت برخورد با متعرضین به منابع طبیعی در کهمان

به گزارش رکنا از لرستان، یحیی ابراهیمی صبح شنبه در نشست بررسی اختلاف بر مالکیت اراضی ملی و کشاورزی منطقه کهمان شهرستان سلسله  با اشاره به ضرورت ورود نهاد های ذی ربط با مقوله تعدی اراضی منابع طبیعی، تاکید کرد:در بعضی نقاط کهمان به منابع ملی تعرض شده و در بعضی موارد هم تعرض نشده که لازمه تشخیص این موارد بر عهده کمیسیون رفع تداخلات است.

وی بیان کرد: در مناطقی که حریم رودخانه‌ها و جاده‌ها بوده و درختان قطع شده‌اند هیچگونه حمایتی صورت نگرفته است لذا با قاطعیت با متخلفان برخورد می‌کنیم.

اسفندیار حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز در این نشست با بیان اینکه تشکیل یک هیئت چهار نفره متشکل از نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی دستور داد نقشه مقدماتی اراضی مورد اختلاف بهره‌برداران و منابع طبیعی در پلاک‌های ۱۰۵، ۱۰۶، ۱۰۸ و ۲۰۱ منطقه کهمان در دستور کار قرار می گیرد، تاکید کرد: سعی در رفع مشکلات اراضی داریم.

وی تصریح کرد: با بررسی این پلاک‌ها در کمیسیون رفع تداخلات؛ اراضی زراعی و ملی که سابقه کشت در آنها وجود دارد و قابل واگذاری هستند و نیز اراضی تخریب شده مشخص خواهند شد، با مشخص شدن هر کدام از این موارد عمده مشکلات منطقه حل می‌شود.

حجت‌الاسلام مراد امیدی امام جمعه سلسله  نیز در سخنانی خواستار رفع مشکل کشاورزان بر مالکیت اراضی ملی و کشاورزی در منطقه کهمان شد و گفت: استحکام پایه نظام، اعتماد به مردم است.

مهدی زکی‌پور| لرستان

کدخبر: 713851 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟