عودت بیش از سه هزار خودروی غیربومی از کرمانشاه/ ترددها 48 درصد کاهش داشته است

به گزارش خبرگزاری رکنااز کرمانشاه، سردار علی اکبر جاویدان در حاشیه بازدید از پلیس راه های استان کرمانشاه و نظارت بر اجرای طرح محدودیت ترددها اظهار داشت: از مجموع خودروهای اعمال قانون شده ۴۲۲ مورد مربوط به جریمه ۱۰ میلیون ریالی و ۳۱۸ مورد نیز مربوط به جریمه پنج میلیون ریالی بوده است.

وی همچنین از عودت سه هزار و ۴۱۱ خودرو غیربومی به مقصدهایشان توسط ماموران مستقر در پلیس راه ها و ایستگاه های دایر شده خبر داد.

کاهش ۴۸ درصدی ترددها در راه های استان کرمانشاه 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین با اشاره به تداوم اجرای طرح ممنوعیت تردد خودروها از سوی ماموران انتظامی، راه و راهور کرمانشاه، از کاهش ۴۸ درصدی ترددها در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سردار جاویدان با بیان اینکه طرح ممنوعیت ترددی تا ساعت ۲۴ جمعه پنجم شهریور در همه محورهای استان ادامه خواهد یافت، افزود: علاوه بر ممنوعیت تردد بین استانی، تردد درون استانی از شهرستانی به شهرستان دیگر هم ممنوع است.

وی بیان کرد: ۹ ایستگاه بازرسی در نقاط مختلف استان علاوه بر پاسگاه های پلیس راه برپا شده و از تردد خودروها جلوگیری می کنند.

خودروهای غیربومی هر ۲۴ ساعت مشمول جریمه ۱۰ میلیون ریالی می شوند

رئیس پلیس استان کرمانشاه تصریح کرد: ورود خودروهای غیربومی به شهرهای قرمز در هر ۲۴ ساعت مشمول جریمه ۱۰ میلیون ریالی و ورود به شهرهای نارنجی در هر ۲۴ ساعت مشمول جریمه ۵ میلیون ریالی خواهد بود.

سردار جاویدان با اشاره به اینکه محدودیت های ذکر شده شامل ناوگان حمل و نقل بار و مسافر با رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی نمی شود، افزود: ظرفیت مسافر پذیری ناوگان حمل و نقل عمومی به صورت یک سوم و با نظارت سازمان راهداری و پایانه های حمل و نقل عمومی خواهد بود.

وی در پایان یادآوری کرد: خوشبختانه از آغاز اجرای طرح تاکنون شاهد همکاری خوبی از سوی مردم با ماموران انتظامی، راه و راهور بوده ایم و عمدتا به توصیه های صورت گرفته عمل کرده اند.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 713696 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟