پیام تسلیت استاندار سمنان در پی درگذشت پروفسور کردوانی

به گزارش خبرگزاری رکنا در سمنان، علی رضا آشناگر استاندار سمنان درگذشت " پرفسور پرویز کردوانی "، چهره‌ی ماندگار علمی کشور و پدر علم کویر شناسی ایران را تسلیت گفت

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

" کل من علی‌ها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام "

 خبر ارتحال استاد پیشکسوت و فرزانه، دارنده‌ی نشان درجه یک دانش و پدر علم کویر شناسی ایران، مرحوم پروفسور پرویز کردوانی واصل و موجب تأثر و تألم عمیق اینجانب گردید.

 به راستی که فقدان آن استاد فرهیخته و انسان وارسته به عنوان یکی از اساتید دلسوز و فعال در عرصه‌ی علم و تعلیم دانش در کشور، ضایعه‌ای تلخ و ناگوار است.

آن استاد دلسوز در طول عمر پر برکت خویش منشأ خدمات متعدد علمی و معنوی فراوان با تکیه بر دانش، تقوی و اخلاق حسنه بوده و امید که انبوه شاگردانش مصداق خیر ماندگار و تسلی بخش فقدان آن چهره ماندگار کشور باشند.

به گواهی تاریخ، مرحوم استاد کردوانی، لحظه لحظه‌ی جوانی خویش را نردبانی ساخت تا جویندگان دانش و اندیشه به باغ دانایی و توانایی در آمده و در فضای عطر آگین بوستان معرفت الهی تنفس نمایند و دریغ که تقدیر بر آن شد تا در یوم الحزن عاشورای امسال، شمع وجودش خاموش گردیده و گل‌های با طراوت بوستان اندیشه و علم به سوگ و ماتم ایشان بنشینند.

اینجانب فقدان این شخصیت برجسته‌ی علمی استان سمنان و چهره‌ی ماندگار ایران زمین را به عموم مردم نجیب ایران، جامعه‌ی بزرگ دانشگاهی کشورو استان، اساتید و دانشجویان محترم و بویژه خانواده‌ی داغدار آن مرحوم و مردم شریف شهرستان گرمسار، تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای آن عزیز به معبود پیوسته، غفران و رحمت واسعه الهی و برای جمیع بازماندگان صبری جزیل توأم با عزت از خداوند سبحان مسئلت می‌نمایم.

علیرضا آشناگر استاندار سمنان

مرحوم پرفسور پرویز کردوانی، دارنده نشان درجه یک دانش و چهره ماندگار که به "پدر علم کویرشناسی ایران" شهرت داشت، امروز همزمان با عاشورای حسینی، در سن ۹۰ سالگی دارفانی را وداع گفت.

 

کدخبر: 713538 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟