راه‌اندازی ۷۲ آشپزخانه به نیت ۷۲ شهید کربلا در اردبیل

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل،  حسین دشتی اظهار کرد: این طرح که با هدف فرهنگ سازی در کمک به نیازمندان و اطعام خانواده‌های نیازمند انجام می‌شود، در شرایط کرونایی به شکل متفاوت اجرایی خواهد شد که در ۱۹ واحد اداری کمیته امداد و ۱۴۲ مرکز نیکوکاری سعی و تلاشمان بر این است تا این طرح را اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی تصریح کرد: در قالب این طرح غذای گرم و همچنین سبد غذایی در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد تا خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد که بیش از ۴۳ هزار خانواده هستند، از این فضای معنوی فراهم شده استفاده کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه در شبکه وسیع کمک‌رسانی به نیازمندان خدمات متنوعی به جامعه هدف کمیته امداد ارائه می‌شود، گفت: نه تنها در شهر‌ها بلکه در مناطق روستایی محروم نیز توزیع غذای گرم و سبد غذایی در دستور کار قرار گرفته است.

دشتی با بیان اینکه ۷۲ آشپزخانه به نیت ۷۲ شهید کربلا در این ایام فعالیت خواهند کرد، افزود: تا پایان ماه صفر تصمیم داریم از ظرفیت این آشپزخانه‌ها در جهت تهیه غذای گرم و توزیع آن استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در هفت روز سپری شده از ماه محرم ۲۵ آسپزخانه راه‌اندازی و بیش از ۷۰۲ پرس غذای گرم در بین نیازمندان توزیع شده است.

دشتی اضافه کرد: قرار است در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی نیز با همکاری مراکز و مجموعه‌های نیکوکاری سه هزار و ۵۲ پرس غذا تهیه و در بین نیازمندان توزیع شود.

وی نحوه کمک‌رسانی مردم را به اجرای این طرح یادآور شد و بیان کرد: همشهریان می‌توانند با کد دستوری #۰۴۵*۸۸۷۷* هدایا و نذورات خود را به کمیته امداد تحویل دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری تلاش خواهیم کرد تا به آسیب‌دیدگان کرونا و گروه‌های نیازمند جامعه نیز کمک‌رسانی بکنیم که این طرح در قالب اطعام و احسان حسینی به انجام خواهد رسید.

 

کدخبر: 713177 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟