صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش یافت

به گزارش رکنا از بوشهر ،بهروز قره بیگی  افزود: در این مدت هشت میلیون و ۸۱۰ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۲ میلیارد و ۹۵۲ میلیون و ۸۳۱ هزار دلار از گمرک‌های استان بوشهر به خارج از کشور صادر شد.

وی بیان کرد: از این میزان کالای صادراتی ۷۵ هزار تن به ارزش ۳۹ میلیون و ۴۶ هزار دلار میعانات گازی بوده است.

قره بیگی ادامه داد: بیشترین صادرات مربوط به گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است که از نظر وزنی ۸۱ و از نظر ارزشی ۹۲ درصد از کل حجم صادرات با احتساب میعانات گازی را به خود اختصاص داده است.

ویاضافه کرد: در چهارماه امسال کشورهای چین، امارات متحده عربی، ترکیه، پاکستان، هند، آفریقای جنوبی، برزیل، قطر و تایوان از عمده کشورهای مقصد صادارتی گمرک‌های استان بوشهر بودند.

ناظر گمرک‌های استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: عمده کالاهای صادراتی نیز شامل متانول، گاز مایع ال.پی.جی، کود اوره، پلی اتیلن، گوگرد و محصولات کشاورزی و جالیزی بوده است.

قره‎بیگی یادآور شد: همچنین در مدت یاده شده ۱۰۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۹۹ میلیون دلار از طریق گمرک‌های این استان وارد کشور شده‌است.

وی افزود: مبدا عمده کالاهای وارداتی استان بوشهر در این مدت کشورهای چین، امارات، فیلپین، هند، روسیه، کانادا و ایتالیا بود.

قره بیگی افزود: اهم کالاهای وارداتی نیز شامل موز، حبوبات، پارچه، قطعات خودروسواری و موتورسیکلت، انواع پمپ‎ بنزین و آب و الکتروموتور است.

 

کدخبر: 713135 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟