برخورد قانونی و جریمه‌های سنگین در انتظار اتوبوس‌های حامل کالا‌های قاچاق

به گزارش رکنا از لرستان، حمید القاصی‌مهر ضمن تشریح و تبیین وظایف تعزیرات حکومتی از میزان آمار و عملکرد این اداره کل در سه حوزه کالاو خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت دارو و درمان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار کرد: به پرونده‌های وارده در کمترین زمان ممکن رسیدگی و در چارچوب قانون و بدون اغماض برخورد جدی خواهد شد.

وی در خصوص اتوبوس‌ها و خودرو‌های حمل مسافر شهری که اقدام به حمل و جابجایی کالا‌های قاچاق می‌کنند هشدار داد که در صورت مشاهده وفق مقررات قانونی برخورد و جرایم سنگین در انتظار ناقضین قانون و حاملین کالای قاچاق است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: هر خودرویی که بارگیری می‌کنند حتما باید تشریفات قانونی و گمرکی را طی و فاکتور و بارنامه مورد تایید داشته باشند و از مبادی رسمی بارگیری کنند.

القاضی‌مهر اضافه کرد: مشاغل در سطح عرضه و واحد‌های صنفی در خرید هر کالایی از فروشندگان دوره گرد پرهیز کنند و لازم و ضروری است که خصوصا در خرید لوازم آرایشی و بهداشتی و سلامت محور و دیگر کالا ... از شرکت‌های معتبر خریداری کنند و کالا‌ها قطعا باید دارای شناسه و سریال معتبر باشند که در غیراین‌صورت وفق مقررات و قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: مبارزه با قاچاق کالا که تهدیدی برای اقتصاد و تولیدکنندگان داخلی است با همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌های نظارتی انجام می‌شود.

مهدی زکی‌پور/ لرستان

کدخبر: 712811 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟