تزریق واکسن کرونا به یک میلیون نفر در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد ،  محمدجعفر صادقی در این باره افزود: ۶۵ درصد از شهروندان واکسینه شده خراسانی دُز نخست و ۳۵ درصد دیگر از شهروندان تاکنون دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. 

وی ادامه داد: هم‌اینک عملیات ایمن‌سازی شهروندان متولد ۱۳۵۵ به قبل یعنی افراد بالای ۴۵ سال سن در محدوده زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی حال انجام است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد گفت: علاوه بر این تزریق واکسن کرونا به شهروندان مبتلا به دیابت هم در این منطقه از ابتدای هفته پیش آغاز شده و از آنجا که این گروه محدودیت سنی ندارند ایمن‌سازی آنها در برابر ویروس کرونا تا آخرین نفر از شهروندان دیابتی ادامه می‌یابد. 

وی به راه‌اندازی ۳۲ پایگاه و مرکز واکسیناسیون در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره و بیان کرد: روزانه ۲۵ هزار نفر از شهروندان خراسانی در این مراکز تحت واکسیناسیون مقابله با کرونا قرار می‌گیرند. 

صادقی افزود: شهروندانی که واکسن کرونا زده‌اند نباید تصور کنند بطور کامل در برابر این ویروس مصونیت دارند زیرا هیچ واکسنی تضمین ۱۰۰ درصدی ندارد لذا همچنان موظف به رعایت پروتکلهای بهداشتی پیشگیرانه هستند. 

وی همچنین بطور موکد "رعایت دستورات بهداشتی پیشگیرانه، حفظ فاصله فیزیکی در اجتماع و استفاده از ماسک بهداشتی صورت" را به ویژه در ایام محرم‌الحرام جاری توصیه و درخواست مسوولان بهداشتی و کادر درمان خسته اعلام کرد. 

کدخبر: 712499 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟