معتادین متجاهر عامل ۷۰ درصد سرقت های خرد کرمانشاه/ لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری های محرم

به گزارش رکنا از کرمانشاه، شهرام کرمی در نشست تعامل دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان که در محل سالن جلسات دادسرا برگزار شد، بااشاره به لزوم افزایش تعاملات و همکاری های بین این دو نهاد، اظهار کرد: در این راستا، اخیرا برنامه الکترونیکی شدن ارسال شکایات مردم از کلانتری به دادسرا را اجرایی کرده ایم.

وی افزود: تا پیش از این اگر کسی شکایتی داشت پس از آنکه آن را در کلانتری مطرح می کرد، باید حضورا شکوائیه خود را به همراه یک مامور به دادسرا می برد که در این برنامه حذف این فرآیند به شکل حضوری در دستور کار قرار گرفته، به صورتی که شکایت فرد پس از مطرح شدن در کلانتری به شکل الکترونیک به دادسرا ارجاع داده می شود.

دادستان کرمانشاه کاهش ترد مردم در ایام شیوع کرونا و کاهش هزینه ها را از مهمترین مزیت های اجرایی شدن این طرح خواند و گفت: همه کلانتری های سطح استان موظف هستند که این طرح را اجرایی کنند.

کرمی در ادامه بااشاره به تلاش های نیروهای انتظامی استان برای حفظ امنیت شهروندان بویژه در بحث کموج سرقت ها، اعلام کرد: متاسفانه حدود ۷۰ درصد از سرقت هایی که در سطح کرمانشاه صورت می گیرد مربوط به معتادین متجاهر است.

این مقام قضایی یادآورشد: بر این اساس، برنامه جمع آوری آنها از چند مدت پیش در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از آنها در ندامتگاه های در نظر گرفته شده نگه داری می شوند.

وی به افزایش سرقت از اماکن و ادارات دولتی طی یکسال اخیر هم اشاره ای کرد و گفت: از نیروی انتظامی استان می خواهیم که گشت زنی در اطراف دستگاه های دولتی از جمله ادارات خدمات رسان (شرکت آب و فاضلاب، توزیع برق و ...) را افزایش دهد.

دادستان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آمار نزاع های خشن در کرمانشاه، افزود: هرچند که از نظر آمار نزاع های خشن، درگیری های مسلحانه، قمه کشی و عربده کشی به نسبت جمعیت وضعیت متوسطی در کشور داریم، اما از نیروی انتظامی استان هم انتظار می رود که در هنگام چنین وقایعی به سرعت وارد عمل شده و مجرمین را دستگیر کند تا دستگاه قضایی هم بصورت ویژه با آنها برخورد و به پرونده آنها رسیدگی کند‌.

کرمی در بخش پایانی سخنان خود به آغاز دهه محرم اشاره کرد و گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا و قرار گیری استان در موج پنجم شیوع این بیماری از مردم شهید پرور و حسینی کرمانشاه می خواهیم که برگزاری مراسمات خود را با رعایت موازین و رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام دهند.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 711830 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟