پلیس در برگزاری مراسمات محرم در کنار مردم است/ پروتکل های بهداشتی رعایت شود

به گزارش رکنا از کرمانشاه، سرهنگ محمدرضا آمویی امروز در جمع اصحاب رسانه با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، اظهار داشت: برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم طی ۲ سال اخیر به لحاظ شیوع و گسترش ویروس کرونا متفاوت از سال‌های قبل برگزار شده و می‌شود.

وی افزود: عزاداران و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) سال قبل با رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی توانستند بنا بر مقدورات مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان را به شکل محدودتری برگزار کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: انتظاری هم که امسال از هیأت‌های عزاداری می‌رود برگزاری مراسم با رعایت شیوه‌های کامل بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله‌های لازم با توجه به اوج گیری دوباره کرونا در استان کرمانشاه است.

وی ادامه داد: در این میان همکاران ما در بخش های مختلف انتظامی و راهور نیز کنار مردم و عزاداران حسینی (ع) بوده تا هم امنیت آن‌ها و هم انضباط برگزاری مراسم عزاداری حفظ شود.

آمویی در ادامه و با بیان اینکه در ماه محرم شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف و در عین حال افزایش رافت و گذشت در جامعه هستیم، گفت: این مسئله نشان می‌دهد اگر فرهنگ محرم و عاشورا را در طول سال برای خود پیاده کنیم تاثیرات مثبتی را شاهد خواهیم بود.

این مقام انتظامی همچنین با قدردانی از هیأت‌های مذهبی که در سال‌های اخیر همکاری بسیار خوبی با پلیس داشته‌اند، افزود: هدف همه ما اقامه عزای سرور و سالار شهیدان به شکلی شایسته و در خور شأن و شخصیت آن امام معصوم (ع) است و به همین منظور برای هرچه بهتر برگزار کردن مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان و برخورداری از اجر کافی لازم است برخی نکات در شب‌های عزاداری رعایت شود.

معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه یادآور شد: به منظور حفظ قداست فرهنگ عاشورا و عزاداری ماه محرم، برخی ممنوعیت ها توسط پلیس اعمال می‌شود که یکی از آن‌ها حضور بانوان زنجیر زن در هیأت‌های مذهبی و گل مالی کردن خودروهاست که ماموران انتظامی و راهور در صورت مشاهده چنین مواردی اقدامات لازم را صورت خواهند داد.

وی همچنین نوشتن شعارهای سخیف روی خودروها، نصب تمثال و شمایل ائمه اطهار (ع) بر درب هیأت و تداخل زن و مرد در مراسم عزاداری را از دیگر ممنوعیت‌های اعمال شده عنوان کرد.

آمویی در عین حال از هیأت‌های عزادار خواست تا رعایت حال همسایگان را هنگام برپایی مراسم عزاداری کرده و از پخش صدای مداحان در معابر عمومی در ساعات پایانی شب (عموما ساعت ۲۳ به بعد) خودداری کنند.

این مقام انتظامی در پایان و با بیان اینکه در ایام عزاداری ماه محرم پلیس در کنار عزاداران حضور مستمر دارد و در این ایام از ظرفیت پلیس افتخاری نیز استفاده می‌شود، از هیأت‌های عزادار و عموم مردم خواست تا با ماموران همکاری لازم را داشته باشند.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 711501 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟