کف‌شکنی و تجهیز ۱۰ حلقه چاه آب در استان بوشهر

به گزارش رکنا از بوشهر؛عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: ۱۰ حلقه چاه احیاء شده شامل ۵ حلقه چاه در شهرستان جم، ۲ حلقه چاه در شهرستان دشتستان، ۲ حلقه چاه در شهرستان تنگستان و یک حلقه چاه در شهرستان دشتی است.

او ادامه داد: احیاء این ۱۰ حلقه چاه با اعتباری حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام گرفته است و جمعیتی افزون بر ۱۵۴ هزار و ۶۱۱ نفر را زیر پوشش قرار می‎دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: تامین آب آشامیدنی در برخی از نقاط استان از محل چاه‎‌های مستقر در منطقه تامین می‌‌شود که با هدف تقویت فشار و پایداری بیشتری آب مشترکان بر اساس نیاز برای کف‌شکنی و تجهیز آن‌ها اقدام می‎شود.

حمزه پور گفت: کاهش سطح ایستابی آب دشت‎های استان، چاه‌های تامین آب آشامیدنی را کم‌آب‌تر کرده است که با این شرایط با احیاء چندین حلقه چاه‌ سعی شده است تا در زمینه کم آبی کوچک‌ترین مشکلی متوجه مشترکان نباشد.

او بیان کرد: کمبود بارش‌‌ها امسال منابع تامین آب استان را تحت تاثیر جدی قرار داده که در چنین وضعیت مدیریت مصرف از سوی مشترکان بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر معتقد است امسال آخرین تابستان پرچالش بوشهری‌ها در تامین آب آشامیدنی است زیرا از سال آینده با وارد مدار شدن آب شیرین‌کن‌های جدید، مشکل تامین آب آشامیدنی پایدار در استان تا حد زیادی برطرف می‌شود.

حمزه پور، روند اجرای آب شیرین کن‌های استان بوشهر را مطلوب ارزیابی و پیش بینی کرد براساس برنامه زمان بندی یکی پس از دیگری وارد مدار شوند.

انتهای پیام/جعفری

 

کدخبر: 710840 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟