نجات ۲ نوجوان ۱۶ ساله از غرق‌شدن در دریاچه کیو
به گزارش رکنا از لرستان، بر اساس این گزارش این اتفاق زمانی رخ داد که ولی جعفریان از پیشکسوتان ورزش شنای استان به همراه پسرش مهدی جعفریان عضو تیم شنای آبهای آزاد در حال تمرین شنا در دریاچۀ کیو جهت حضور در مسابقات جام شروع دوباره مازندران بودند که صدای فریاد کمک نظرشان را جلب می کند .

بنابراین ولی جعفریان و فرزندش به محض دیدن و شنیدن فریاد کمک، دو فرد ناشناس را که تقریباً ۱۶ ساله بودند را نجات داده و از غرق شدن آنها جلو گیری کردند .

این وضعیت در حالی است که تمام استخرهای شنای استان و تمرینات تیم‌های شنا، شیرجه و واترپلو تعطیل می‌باشند و ورزشکاران تیم شنای استان جهت تمرینات خود و جلوگیری از افت بدنی به صورت انفرادی و جدا از سیستم به سمت دریاچه‌ها، آبهای آزاد و مکانهای روباز رفته آمد.

وحید بیگ زاده دبیر هیات شنا ،شیرچه و واترپلو لرستان در واکنش به این خبر گفت : حضور ورزشکاران عضو تیم شنا از یک جهت به دلیل تعطیلی استخرها و آب تنی افراد غیر متخصص در این مکان‌ها جهت بالا بردن امنیت و عدم غرق شدگی در این مکانها مفید می باشد.

وی افزود: از جهت دیگر به دلیل نبود استخر و تمرین اعضای تیم شنا در این مکانها که گاهأ بعضی از این آبها غیر بهداشتی می‌باشند و مشکلات پوستی برای ورزشکاران به وجود می‌آورند ناراحت کننده می باشد .

بیگ زاده اظهار کرد : بنده به عنوان دبیر هیئت شنا،شیرچه و واترپلو استان به دلیل شرایط کرونایی به وجود آمده و نبود خانۀ تخصصی شنا در استان شرمنده این عزیزان هستم.

وی تصریح کرد : این قول را به خانوادۀ بزرگ شنای استان می‌دهم ،تیم کاری هیئت شنای استان تمام تلاش و توان خود را جهت تأسیس خانۀ تخصصی شنا و واترپلو در مرکز استان و خانۀ تخصصی شیرجه در بروجرد خواهد نمود، که در این راستای ملاقاتی به زودی با رئیس فدراسیون خواهیم داشت و گزارش آن را به صورت مفصل اعلام خواهیم کرد

مهدی زکی‌پور| لرستان

کدخبر: 710240 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟