پایان نوبت بندی و رها سازی آب کشاورزی در استان گیلان

به گزارش رکناازرشت، وحید خرمی با بیان اینکه سال آبی امسال با کاهش بارندگی همراه بوده است، گفت: آمارها نشان می دهد که کاهش بارندگی در سطح کشور به بیش از ۵۰ درصد و در گیلان به ۳۰ درصد رسیده است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان با تاکید بر اینکه کاهش بارندگی‌ها در سال جاری تأثیر قابل توجه‌ای در سطح ورودی سدها و دبی رودخانه‌ها داشته است، اظهار کرد: این شرایط باعث شد تا سد سفید رود به عنوان اصلی ترین منبع آب کشاورزی استان نسبت به دو سال گذشته یک سوم آورد داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به تغییرات جوی در بهمن ماه سال گذشته و پیش بینی‌های صورت گرفته در زمینه سال آبی، با برگزاری جلسات منظم ، برنامه ریزی دقیق برای مصارف آب استان گیلان بر اساس میزان آورد تهیه شد.

خرمی با بیان اینکه برنامه ریزی ها در کارگروه مدیریت منابع و مصارف آب استان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت ، اضافه کرد: بر اساس تقویم زراعی که سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرد این برنامه ریزی ها مورد تصویب قرار گرفت.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان گیلان در ادامه با بیان اینکه هم اکنون دیگر آبیاری کشاورزی برای استان انجام نمی‌شود، گفت: برنامه نوبت بندی تهیه شده جهت آبیاری کشاورزی امسال اجرا و به پایان رسیده است.

وی به وضعیت سدهای تأمین کننده آب شرب استان اشاره و با تاکید بر اینکه این سدها در شرایط مناسبی قرار دارند، افزود: در حال حاضر ذخیره آب موجود کافی است و نگرانی جهت تأمین آب شرب برای تصفیه خانه اصلی استان گیلان وجود ندارد.

خرمی با اشاره به اینکه میزان آب موجود در سد سفید رود در حال حاضر پایین‌تر از سال گذشته است، افزود: با توجه به پایان فصل کشاورزی، نگرانی در این خصوص وجود ندارد و آبگیری سد برای سال آتی از هم اکنون شروع شده است.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 710178 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟