افزایش شمار بیماران کرونایی در دورود

به گزارش رکنا از لرستان، خدانظر دریکوند اظهار داشت: شمار مبتلایان به بیماری کرونا نسبت به ماه گذشته در دورود افزایش یافته و این امر وضعیت شهرستان را در شرایط قرمز و پرخطر قرار داده است که شاهد افزایش چشمگیر بیماران شناسایی شده مبتلا به این ویروس هستیم.

وی افزود: از ابتدای مرداد ماه تا روز گذشته تعداد 1047 نمونه تست کرونا در شهرستان گرفته که از این تعداد تست 530 نفر مثبت اعلام شده است.

فرماندار دورود گفت: مردم می بایست بیش ازاین پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند و توقع اینکه همه چیز با زور و اجبار حل بشود را نداشته باشند.

دریکوند تصریح کرد: مردم باید بدانند جان خود و خانواده هایشان در خطر است و به همین منظور پروتکلهای بهداشتی را از درب منزل با زدن ماسک بیش از پیش رعایت کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از بیماران از دورهمی های خانوادگی بوده اند افزود:حضور در تجمعات،مراسم های ترحیم و عروسی و شب نشینی های خانوادگی از مهمترین عوامل شیوع ویروس کرونا هستند که ضرورت دارد شهروندان از حضور در اینگونه تجمعات خودداری نمایند.

وی با اشاره به اینکه روند وکسیناسیون در دورود با سرعت خوبی پیش می رود افزود: افراد هدف دریافت واکسن بعد از تماس و یا پیامک از سوی شبکه بهداشت حتما به مراکز واکسیناسیون در شهرستان مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

فرماندار دورود با بیان اینکه افرادی که نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده اند تا چند هفته بعدد ممکن است مجددا مبتلا شوند افزود: توصیه می‌شود افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده اند و یا حتی این بیماری را پشت سر گذاشته اند، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

این مقام مسئول اضافه کرد: زندگی هنوز به حالت عادی بازنگشته است و هر گونه سهل انگاری و غفلت در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تهدیدی برای سلامتی شهروندان و عزیزان آنها خواهد بود.

مهدی زکی‌پور| لرستان

کدخبر: 709062 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟