برداشت شلیل از باغ های اصلاندوز؛ با خواص آن آشنا شوید

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل، برداشت میوه خوشمزه شلیل از باغ های شهرستان اصلاندوز آغاز شده است.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی اصلاندوز گفت: شهرستان اصلاندوز حدود ۶۰۰ هکتار باغ دارد که ۴۰۰ هکتار از آن به باغات شلیل اختصاص دارد.
روحی افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از ۲۰ هزار تن میوه شلیل از این باغات برداشت شود.
شلیل میوه ای برای سلامتی و زیبایی
شلیل یک میوه بسیار خوش طعم و پرطرفدار است که مصرف آن فواید زیادی برای بدن دارد، جوان نگه داشتن پوست، بهبود خواب خوب و جلوگیری از کم خونی نمونه‌هایی از خواص میوه عالی شلیل است.

شلیل نوعی از میوه هلو است. هر دوی هلو و شلیل می‌توانند در یک درخت رشد کنند. شلیل با هلو متفاوت است به علت پرز‌هایی که بر روی پوست هلو است. بر خلاف هلو، پوست شلیل بدون پرز است و این به علت جهش ژنتیکی است. شلیل در رنگ‌های مختلفی مانند نارنجی، قرمز، زرد و حتی سفید نیز یافت می‌شود و رنگ شلیل با توجه به نداشتن پرز، از رنگ هلو شفاف‌تر است.

ارزش غذایی شلیل

شلیل مملو از مواد مغذی مانند فیبر و آنتی اکسیدان است. شلیل منبع عالی از بتا کاروتن، پتاسیم، ویتامین ث و مواد مغذی دیگر است که برای بدن مفید هستند.

برخی از خواص و فواید میوه شلیل:

شلیل برای بهبود گوارش سالم

فیبر در رژیم غذایی جهت سالم نگه داشتن گوارش سالم بسیار ضروری است. مصرف فیبر می‌تواند روند سیستم گوارش را بهبود دهد. شلیل برای شما مقداری فیبر غذایی را فراهم آورد که به سلامتی سیستم گوارشی شما کمک می‌کند.

شلیل برای التیام یبوست

یبوست مشکل رایجی است که در دستگاه گوارشی اتفاق می‌افتد. شلیل حاوی فیبر است که می‌تواند روده را نرم و به آن حرکت توده‌ای اضافه کند. این اقدام هم چنین به حرکات روده بزرگ کمک می‌کند که می‌تواند فرآیند دفع را تسهیل کند.

 

 

کدخبر: 708705 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟