آموزش و پرورش نیازمند نگاه نو و برنامه های جدید است

به گزارش رکنا از مازندران؛ «مهرداد تیمورنژاد » در حاشیه سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش که در باشگاه فرهنگیان استان مازندران به صورت ارتباط زنده ویدئو کنفرانسی با وزارت آموزش و پرورش در حال برگزاری است،ساماندهی نیروی انسانی، ترمیم فضای فیزیکی، ساخت مدارس جدید،  تهیه  و توزیع کتب درسی، ثبت نام از دانش آموزان و برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های پرورشی، فرهنگی و ورزشی را از مهم ترین اقدامات انجام شده درطول یکسال اخیر در کلاردشت برشمرد.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش باتوجه به مسئولیت آن در تربیت  دانش‌آموزان و با توجه به اینکه ۴۰ درصد از کل کارمندان دولت، معلمان هستند، نیازمند نگاهی نو با برنامه‌ها و راهکارهایی نو است. به عبارت دیگر تحول در آموزش و پرورش ضرورتی اجتناب ناپذیر  نگاه علمی به این وزارتخانه منشأ پیشرفت کشور است.

مدیر آموزش و پرورش کلاردشت گفت: آموزش وپرورش بعنوان بزرگترین نهاد تعلیم وتربیت جهت پاسخگویی به نیاز مخاطبین احتیاج مبرم به این امر دارد تا نیروی انسانی متخصص ،کارآمد، وعلاقمند،وبومی هرمنطقه که بافرهنگ وانتظارات همانجا آشنایی دارد ازکانال دانشگاه فرهنگیان استخدام شود‌.

تیمورنژاد تأکید کرد: اجرای طرح رتبه بندی جهت جذب نیروهای توانمند اجرایی می‌شود تا افراد باتجربه ومحقق فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی اظهار کرد: کاهش انگیزه و بی رغبتی معلمان و به‌ویژه کارکنان ستادی در سطح منطقه وکشور یکی از مهمترین چالش ها در سالهای پیش رو خواهد بود که اثرات آن در سالهای آتی در جامعه شاهد خواهیم بود.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که برای اینکه آموزش و پرورش به گفتگوی اجتماعی تبدیل شود چه برنامه هایی در کوتاه مدت باید اجرا شود گفت: رایزنی با مسئولین جهت حمایت از این امر و ورود بیشتر آموزش و پرورش در حرکت های عمومی، به اشتراک گذاری تصمیم گیریهای بسیار مهم با افراد اثر گذار در آموزش و پرورش، فراخوان دادن و دعوت از کارشناسان و متخصصان امور آموزشی و تربیتی خارج از آموزش و پرورش و استفاده از آراء آنان و فراخوان دادن و دعوت از عموم مردم جهت گفتمان پیرامون آموزش و پرورش و بررسی آراء، پیشنهادات و انتقادات آنان می تواند به تبدیل شدن آموزش و پرورش به یک گفتگوی اجتماعی کمک کند.

مهرداد تیمورنژاد درخصوص شاخص هایی که در یکسال گذشته، آموزش و پرورش کلاردشت در آنها رشد داشته است خاطرنشان کرد: با عنایت به مجازی بودن آموزش دانش آموزان خوشبختانه در بحث برگزاری پویش های مجازی بالاخص در حوزه معاونت پرورشی درخشش چشمگیری داشته ایم.اقدامات خوبی در بحث تعمیر و تجهیز مدارس با عنایت به غیر حضوری بودن دانش آموزان صورت گرفته است و تقریبا مشکلات مدارس مرتفع گردیده است.در بحث ثبت نام دانش آموزان در سامانه سیدا و ثبت نام کتب درسی شهرستان کلاردشت رتبه اول تا سوم را در سطح استان کسب نموده ایم.

وی در همین رابطه افزود: لازم به ذکر است در سال جاری ساخت دو دبیرستان متوسطه اول آغاز گردید.ساختمان نیمه کاره دارالقرآن کلاردشت تکمیل و افتتاح شد. و صندلی های سالن اجتماعات شهید رجایی نیز تعویض و صندلی های آمفی تئاتری جایگزین شد.


انتهای پیام/عباسی نیک

کدخبر: 708453 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟