متکدیان مبتلا به هپاتیت در مشهد شناسایی و درمان می‌شوند

به گزارش رکنااز خراسان رضوی، علی حسین پور گفت: بیماران هپاتیت B طبق روال شناسایی می‌شوند و برسی‌های لازم از فرد بیمار و خانواده وی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه بیماران هپاتیت B به صورت مستمر شناسایی می‌شوند و بررسی‌های لازم از فرد بیمار و خانواده وی به عمل می‌اید افزود: اطلاعات فرد بیمار در سامانه سینا ثبت می‌شود و بیمار برای طی کردن مراحل درمانی به مراکز درمانی معتبر معرفی می‌شود و اگر بیمار برای هزینه‌های درمانی با مشکلی مواجه باشد به مرکز انجمن بیماران کبدی معرفی می‌شود.

وی افزود: اکثر بیماران این واحد بیماران بی خانمان و اتباع هستند که توسط مرکز بیماران بدون مرز حمایت می‌شوند. علاوه براین، امسال به ۱۱ کمپ اجباری نیروی پزشک، پرستار و کارشناس بهداشت اعزام می‌شود تا بیماران به لحاظ تعداد ویروس در بدن مورد بررسی قرار گیرد و دوره درمان سه ماهه خود را طی کنند علاوه براین به فرد بیمار واکسن هپاتیت B و گزاز نیز تلقیح می‌شود.

وی بیان کرد: افرادی که هپاتیت C دارند نیز تحت پوشش درمانی قرار می‌گیرند در عین حال افرادی شناسایی می‌شوند که در کمپ‌های نگهداری از افرد بی خانمان سکونت دارند.

کارشناس مسئول بیماری‌های آمیزشی، اچ آی وی و هپاتیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: درباره بیماری کرونا نیز غربالگری فعال از لحاظ تب سنجی، تنگی نفس و سرفه انجام می‌شود و موارد مشکوک شناسایی و بررسی می‌شوند که برای یک کمپ که مشکوک به ابتلا به کرونا بود بیش از ۲۰۰ تست پی سی آر انجام شده است.

کدخبر: 708168 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟