ثبت مالکیت فکری و صنعتی 4 محصول کشاورزی گیلان /تلاش برای جهانی شدن تجارت بادام زمینی

به گزارش رکنا از رشت ،رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه در چند سال گذشته ثبت مالکیت فکری و صنعتی ۴ محصول مهم کشاورزی گیلان آن را انجام داده ایم، افزود: تاکنون موفق به ثبت مالکیت محصولات زیتون بادام زمینی چای و برنج به صورت ویژه برای گیلان با توجه به کیفیت و کمیت بالای این محصولات شده‌ایم و در این راستا نیازمند پشتیبانی بیشتر برای تحقق اهداف هستیم.

 دکتر فرهاد دلق پوش در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم فعال سازی کارگروه های آرد و نان آن شهرستان ها برای بهره‌مندی از ظرفیت قانونی آن پرداخت و گفت: کارگروه آرد و نان شهرستان برای جذب بهینه سهمیه ها و رصد کارشناسی مجوزها می تواند توازن مطلوبی را در حوزه آرد و نان با محوریت فرمانداران و روسای ادارات صمت شهرستان ایجاد نماید.

 در ادامه این نشست، ابراهیم نجفی نماینده مردم شریف شهرستان آستانه اشرفیه و کیاشهر بر توجه بیشتر به فعال سازی بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت های این بخش تاکید کرد و گفت: بادام و برنج آستانه قابلیت توسعه و تجاری سازی بسیاری دارد که با ورود بخش خصوصی و همچنین برنامه ریزی و حمایت و نظارت دقیق، می تواند مسیر پیشرفت را طی نماید.

نماینده جدید آستانه اشرفیه افزود: بسیاری از ماموریت های بخش دولتی باید به بخش خصوصی دارای تعهد و تخصص تفویض شود تا از پتانسیل های متخصصین بیشتر بهره مند شویم.

 ابراهیم نجفی با اشاره به ظرفیت بسیار مطلوب در حوزه بادام زمینی، برنج و چای تشریح کرد: توسعه تولیدات کشاورزی می ‌تواند اقتصاد و اشتغال آستانه اشرفیه و شهرها و روستاهای حومه را متحول نماید در این رابطه مسئولین جهاد کشاورزی باید بیشتر از وزارت صمت پیشگام باشند.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 707716 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟