لرستان این حق را دارد از دو دانشگاه علوم پزشکی برخوردار باشد

به گزارش رکنا از لرستان، سید موسی خادمی در آئین افتتاح و بهره برداری از طرح های دانشگاه علوم پزشکی استان با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت، ضمن عرض خیر مقدم و تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان ابراز داشت: عید قربان عید ازخودگذشتگی وعید مغلوب شدن نفسانیات و شهوانیات است و هر روزی که بتوانیم بر نفسانیت و شهوانیت غلبه کنیم آن روز عید است.

 وی ضمن تشکر از تلاش دکتر نمکی و همکارانش گفت: دکتر نمکی  در دوران مسئولیت در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز توجه ویژه‌ای به لرستان داشته اند از جمله حل شدن موضوع حریم قلعه فلک الافلاک و انتقال پادگان سپاه  پاسداران  به خارج از شهر خرم آباد محصول کمک و همراهی ایشان است و همچنین در جریان سیل ۹۸ لرستان از اولین وزرایی بود که در لرستان حضور پیدا کرد و با حضور چند باره و تلاش ایشان و همکاران وی هیچ گونه آلودگی بهداشتی بعد از وقوع سیل در لرستان ایجاد نشد.

دکتر خادمی در خصوص مقابله با بیماری کرونا خاطرنشان کرد: استان لرستان با داشتن ۲/۲ درصد جمعیت کشور ۳/۶ مبتلایان به بیماری کرونا را داشته که نشان از روابط عاطفی و فامیلی بالا در بافت اجتماعی مردم دارد و از آنجا که این بیماری ارتباط مستقیمی با تجمعات دارد به همین دلیل بیش از میانگین کشوری مبتلا داشته ایم و در عین حال کمتر از میانگین کشوری فوتی ثبت شده و طبق آمار دو و نیم درصد فوتی های کشور به لرستان اختصاص داشته که در زمینه مرگ و میر وضعیت بهتری نسبت به استانهای دیگر داریم و در خود استان حدود ۲ درصد مرگ به ثبت رسیده که نشانه تلاش مجموعه علوم پزشکی و سایر مسئولین است.

استاندار لرستان در ادامه با اشاره به رابطه تجهیزات ،امکانات و پرسنل با میزان موفقیت های حاصل شده گفت:در استان لرستان با توجه به کمبود اعتبارات ،تجهیزات و نیروی کافی ، پرسنل علوم پزشکی با از خودگذشتگی،تعصب و ایثار فراتر از وظیفه خود اقدام کرده اند که جای قدر دانی دارد.

دکتر خادمی با اشاره به ظرفیت های موجود در خصوص کمک به ایجاد دانشگاه علوم پزشکی بروجرد از وزیر بهداشت خواست در این زمینه حمایت های لازم را انجام دهد و ابراز کرد: لرستان این حق را دارد که از دو دانشگاه علوم پزشکی برخوردار باشد.

وی در پایان ضمن تقدیر از حضور وزیر محترم بهداشت و همراهان ایشان در استان، به تعیین تکلیف بیمارستان های در حال احداث لرستان  و تامین و تخصیص اعتبارات لازم اشاره کرد و از دکتر نمکی خواست تا با توجه به اینکه ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی در لرستان در دست اقدام است، عنایت ویژه و تسریع در ساخت و تکمیل بیمارستان ها حاصل شود.

دکتر خادمی ضمن تشکر از پیگیری های نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان پرتلاش استان در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد سفر وزیر محترم بهداشت به استان لرستان منشاء اثرات خیر برای لرستان باشد.

 

کدخبر: 706643 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟