استقرار بالگرد خرم آباد در هفته آینده| ۶۵ پروژه اورژانس افتتاح شد
به گزارش رکنا از لرستان، پیرحسین کولیوند ظهر امروز در مراسم بهره برداری از پروژه‌های اورژانس اظهار داشت: در سال ۹۵ تعداد هفت بالگرد اورژانس هوایی فعال شده که هم اکنون ۴۸ بالگرد فعال بوده و سه بالگرد دیگر هم اضافه می شود.

وی افزود: برای اولین بار با کمک نیرو هوایی، عضو پیوندی قلب با هواپیمای جنگی اف ۱۴ منتقل می شود که قرار شد ظرف ۱۰ دقیقه کار انتقال را انجام دهند، همچنین همکاری سپاه، ارتش، هوانیروز و همه دستگاه ها اقداماتی برای ارائه خدمات صورت می گیرد.

رئیس سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: تولید اتوبوس آمبولانس و مجهز شدن سیستم مدیریت حاد قلب در آمبولانس ها از دیگر خدمات در این بخش است که امروز به نیابت از بقیه استانها لرستان، شیراز، همدان، جیرفت، هرمزگان پروژه هایی افتاح می شود.

کولیوند با اشاره به افتتاح ۶۹ پروژه اورژانس گفت: این پروژه ها شامل ساختمان مرکزی اورژانس، ۴۱  پایگاه اورژان، افتتاح بیسیم دیجیتالی، نرم افزار مکان یابی و سامانه ای که در حوادث اطلاعات را ارائه می دهد، امروز افتتاح می شوند.

وی بیان کرد: بالگرد خرم آباد در هفته آینده مستقر می شود و با توجه به شرایط جغرافیایی برخی از مناطق در این استان، ۶۵ درصد مرگ و میر مادران باردار را کاهش داده و در ایلام، یاسوج و شهرکرد هم این برنامه اجرا شده است. طی دو ماه آینده نورآباد و بروجرد مجهز به اورژانس هوایی می شوند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اختصاص آمبولانس به استان گفت: در بحث اختصاص آمبولانس به لرستان اقداماتی انجام شده منتها لرستان به خاطر عدم برخورداری از قبل به این شرایط رسیده و در حد توان آمبولانس در اختیار استان قرار داده شده است.

وی اظهار داشت: روز گذشته مجوز اضافه شدن هزار دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس از دولت اخذ شد.

 

کدخبر: 706605 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟