خودداری از خرید گوشت ذبح دام‌های غیرمجاز در آستانه عید قربان
به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل، با توجه به فرارسیدن عید سعید قربان و افزایش تقاضا برای خرید گوشت قرمز و آلایش خوراکی دام، اداره کل دامپزشکی استان با صدور اطلاعیه‌ای از عموم هم استانی ها خواست به دلیل شیوع بیماری مشترک تب کریمه کنگو در برخی از استان‌های کشور از جمله در استان اردبیل، از خرید گوشت‌های حاصل از ذبح دام‌های غیرمجاز که بدون نظارت بهداشتی دامپزشکی و خارج از کشتارگاه‌ها و عموماً در روستا‌های اطراف تهیه و وارد چرخه مصرف می‌شود، جداً خودداری کنند.
 
براین اساس از مردم خواسته شده است به هنگام خرید گوشت از ممهور بودن آن به مهر بهداشتی دامپزشکی اطمینان حاصل کرده و ترجیحاً فراورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را به صورت بسته بندی کددار و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند.
 
همچنین به منظور اطمینان شهروندان از سلامت گوشت و آلایش خوراکی مصرفی و سلامت دام‌های قربانی اداره کل دامپزشکی با اجرای طرح ضربتی نظارت بهداشتی دامپزشکی و با تجهیز و ساماندهی ۳۶ اکیپ ثابت و سیار در قالب ۶۸ پرسنل فنی و متخصص در امر بازرسی گوشت در عید سعید قربان جهت انجام عملیات نظارت بهداشتی و خدمت به شهروندان به حال آماده باش است.
 
اداره کل دامپزشکی استان اعلام کرده است: شهروندان می‌توانند با مراجعه به اکیپ‌های دامپزشکی که در عید سعید قربان در میادین اصلی تمامی شهرستان‌های استان مستقر هستند و یا ضمن مراجعه به دامپزشکی محل اقامت خود و حضور اکیپ سیار دامپزشکی در منزل از سلامت دام قربانی اطمینان حاصل کنند.
 
در این اطلاعیه آمده است کلیه کشتارگاه‌های دام استان اردبیل در عید سعید قربان فعال بوده و آماده ارائه خدمات بهداشتی رایگان به شهروندان می‌باشد؛ بنابراین توصیه می‌شود دام قربانی خود را جهت ذبح و آماده سازی لاشه به کشتارگاه منتقل کرده و از خدمات بهداشتی کشتارگاه بهره‌مند شوند.

شماره تلفن‌های ۳۳۳۹۴۸۰۰ و ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان اردبیل جهت ارتباطات مردمی منظور شده و آماده دریافت گزارش مردمی می‌باشد.

 

کدخبر: 706489 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟